|
| کد مطلب: ۹۵۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: حدود ۵۰۰ میلیون یورو از محل اموال داخل و خارجی او به شرکت ملی نفت واگذار شده است و هم چنان متهم در زندان است.

آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی
منبع: میزان |

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: حدود ۵۰۰ میلیون یورو از محل اموال داخل و خارجی او  به شرکت ملی نفت واگذار شده است و هم چنان متهم در زندان است. با همکاری خوب و موثر وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه و وزارت کشور و بانک مرکزی، از سایر اموالی که متهم در خارج کشور دارد، موضوع انتقالی اموال به داخل کشور و به وزارت نفت در دستور کار است.

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: حدود ۵۰۰ میلیون یورو از محل اموال داخل و خارجی او  به شرکت ملی نفت واگذار شده است و هم چنان متهم در زندان است.  با همکاری خوب و موثر وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه و وزارت کشور و بانک مرکزی،  از سایر اموالی که متهم در خارج کشور دارد، موضوع انتقالی اموال به داخل کشور و به وزارت نفت در دستور کار است.

او درباره اینکه اگر متهم مذکور همکاری کند تخفیف شاملش می شود یا خیر، گفت: باید بگویم تخفیف با قاضی صادرکننده و مرجع قضایی ذیربط است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه او  همکاری می کند یا خیر، گفت: باید اصل را بر این بگذاریم که همکاری می‌کند و کارها انجام می‌شود.

ستایشی گفت: تاکنون تعقیب و محاکمه بیش از ۳۰۰ نفر را داشتیم. رسیدگی به پرونده‌های فرارهای مالیاتی در مجتمع رسیدگی به مفاسد اقتصادی انجام شده است و به بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده جرایم اقتصادی از زمان تشکیل این مجتمع رسیدگی شده است.

او تاکید کرد: ۱۰۰ فقره پرونده مهم مطرح اقتصادی با ارزش مالی بالا در مرحله تحقیقات است. ۲۱ پرونده کلان و مهم در مرحله اجرای احکام با رد مال حدود ۱۸۳ هزار میلیارد تومان تشکیل شده است. به ۳۶ فقره پرونده کثیر الشاکی با ۶۸ هزار و چهارصد و ۵۰ مالباخته رسیدگی شده است و حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانکی در سنوات ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ عمدتا در مرحله تحقیقات وصول شده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین