|
| کد مطلب: ۹۵۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

چرا مدام خمیازه می‌کشید؟

اگر می‌بینید بارهاوبارها طی روز خمیازه می‌کشید، البته ممکن است خسته باشید یا دلیل دیگری وجود داشته باشد. کارشناسان می‌گویند زیاد خمیازه‌کشیدن می‌تواند دلایلی داشته باشد. این مطلب را بخوانید تا بدانید بدنتان با خمیازه‌های مکرر چه پیامی به شما می‌رساند.

 چرا مدام خمیازه می‌کشید؟

بدنتان کم آب شده است

 

زیاد خمیازه‌کشیدن می‌تواند علامت دهیدراته شدن بدن باشد. اگر به‌اندازه کافی آب و مایعات ننوشید احتمالاً مکرراً خمیازه خواهید کشید. پس این بار که دیدید مدام خمیازه می‌کشید یک لیوان بزرگ آب بنوشید، شاید علت همین باشد.

اخیراً سکته مغزی کرده‌اید

 

خیلی از بیمارانی که اخیراً سکته مغزی داشته‌اند یا آنهایی که دچار بیماری پارکینسون هستند زیاد خمیازه می‌کشند. هم سکته مغزی و هم پارکینسون بر مغز اثر می‌گذارند و باعث اختلالاتی در مغز می‌شوند که تغییرات غیرعادی در دمای بدن ایجاد می‌کنند. 

استرس و اضطرابتان زیاد است

بله خمیازه می‌تواند ناشی از استرس و اضطراب هم باشد. استرس و اضطراب باعث افزایش هورمون کورتیزول می‌شود که محرکی برای خمیازه است.

خسته هستید و بی‌خوابی داشته‌اید

خستگی دلیلی برای خمیازه‌کشیدن است که حتماً از آن خوب آگاهید اما باز هم لازم است در این لیست آن را یادآوری کنیم. بله، زیاد خمیازه‌کشیدن طی روز می‌تواند ناشی از این باشد که شب قبل خوب نخوابیده‌اید و حالا خسته‌اید یا اینکه از نظر جسمی و ذهنی احساس خستگی می‌کنید. گاهی آشکارترین جواب، همان جواب درست است!

تغییر ارتفاع را تجربه می‌کنید

اگر در هواپیما باشید یا به ارتفاعات بروید، یکی از واکنش‌های ناخودآگاه بدنتان خمیازه‌کشیدن خواهد بود؛ چون بدن سعی دارد فشار داخل گوشتان را تعدیل کند.

مغزتان داغ کرده است!

یک تئوری دیگر برای خمیازه‌کشیدن این است که خمیازه روش بدتان برای خنک‌کردن مغزی است که داغ‌کرده است! این تئوری می‌گوید شما بیشتر در موقعیت‌هایی که خیلی گرمتان است خمیازه می‌کشید. تنفس عمیق و باز کردن دهان می‌تواند مغز را کمی خنک کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین