|
| کد مطلب: ۹۳۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

آدرس غلط درباره آلودگی هوا نباید به مردم داد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر این‌که وظایف دستگاه‌های مختلف در خصوص آلایندگی هوا در قانون هوای پاک مشخص شده است، گفت: در خصوص آلایندگی هوا نباید به مردم آدرس غلط داد.

آدرس غلط درباره آلودگی هوا نباید به مردم داد
منبع: ايسنا |

محمد میرزایی قمی گفت: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران است که در سال ۱۳۷۲ تاسیس شده و وظیفه اصلی آن سنجش آلودگی هوا و صوت است و براساس اساسنامه آن به‌طور دقیق در این دو حوزه وظیفه پایش، سنجش و تحلیل داده‌ها را برعهده دارد لذا ما مدیریت آلودگی هوا را انجام نمی‌دهیم بلکه سنجش، پایش و تحلیل برعهده ماست.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به این‌که در حال حاضر ۲۲ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مناطق شهرداری تهران متعلق به مجموعه شهرداری است، اضافه کرد: غیر از ایستگاه‌های ما ۱۴ ایستگاه سنجش متعلق به اداره کل محیط زیست است که در مجموع ۳۶ ایستگاه سنجش را تشکیل می‌دهند و شاخص کیفیت هوا براساس اطلاعات همه این ۳۶ ایستگاه مورد پایش قرار می‌گیرد و پس از تایید سازمان محیط زیست اعلام می‌شود.

میرزایی قمی  با تاکید بر این‌که موضوع آلودگی هوا معضلی لاینحل نیست، اضافه کرد: کشورهای دیگر این مشکل را با استفاده از راهکارهای شناخته شده حل کرده‌اند لذا نباید به دنبال راهکارهای جدید و پیچیده باشیم. با پیشرفت فناوری باید راهکارها را در بستر تکنولوژی پیاده‌سازی کنیم مثلا شهر پکن چین با آلودگی هوا درگیر بود بنابراین اعلام کرد طی برنامه‌ای بلند مدت ۲۰ ساله این معضل را حل می‌کند و امروز این اتفاق افتاده است. این کار را از سال ۱۹۹۸ میلادی آغاز کردند و ظرف مدت ۱۵ سال با استفاده از راهکارهای مشخص موفق به حل این مشکل شدند.

وی تاکید کرد:  نباید آدرس غلط به مردم و تصمیم‌گیرندگان بدهیم. معرفی شهرداری به عنوان مقصر آدرس غلط دادن است که بعضا توسط برخی رسانه‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: سهم منابع مختلف در انتشار دی اکسید گوگرد ۹۴ درصد مربوط به منابع ثابت و شش درصد مربوط به منابع متحرک است. تنها مدرکی که داریم مطالعات سیاهه انتشار است اما اتفاقی که افتاده در مورد منابع آلاینده ثابت در خصوص انتشار دی‌ اکسید گوگرد است که در هفت سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین