|
| کد مطلب: ۹۳۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد

گیاه زیبا و ترسناک‌ترین ماده مخدر جهان را می‌سازد / عکس

وقتی در تابستان ۲۰۲۰ اخباری از استفاده مکرر از نفس شیطان در پاریس منتشر شد، بسیاری از رسانه‌ها همچنان نمی‌دانستند این ماده مخدر واقعی است یا اینکه با یک خبر جعلی آن‌هم از نوعِ وحشتناک آن سروکار دارند. اما برای رسانه‌ها و نهادهای قانونی و دولتی که به خوبی با واقعیت آشنا بودند، این سوال جور دیگری مطرح بود، اینکه آیا نفس شیطان ترسناک‌ترین ماده مخدر جهان است؟

گیاه زیبا و ترسناک‌ترین ماده مخدر جهان را می‌سازد / عکس
منبع: زومیت |

خانواده گیاهان گل‌داری که نفس شیطان از آن‌ها به دست می‌آید، مدت‌ها است با نام‌های رنگارنگی شناخته می‌شوند، از ناقوس جهنم، شیپور شیطان، شیپور فرشته، بنگ دانه، نیلوفر سفید، تاتوره و غیره. با این حال، نامی که برای این درخت مناسب‌تر است، همان نامی است که در کلمبیا به آن شهرت دارد، یعنی درخت بوراچرو. بوراچرو به زبان اسپانیولی به معنای «مستی زیاد از حد» یا ساده‌تر درختی با خاصیت «مست‌کننده» است.

این گیاه با این نام نسبتا عجیب به هرچیزی جز یک گیاه ترسناک شبیه است. این درختان و درختچه‌ها معمولا ارتفاعی بین کمتر از ۳ تا حتی ۹ متر دارند و دارای برگ‌های سبزِ پهن و گل‌های ظریف شیپوری به سمت بالا یا پائین مانند ناقوس هستند. گل‌های این گیاه نیز معمولا به رنگ‌های سفید، زرد، صورتی و بنفش شکوفا می‌شوند.

نفس شیطان، ترسناک‌ترین ماده مخدر جهان

غلاف‌ خاردار گیاه تاتوره باز می‌شود تا دانه‌های درون آن نمایان شود.

نفس شیطان، ترسناک‌ترین ماده مخدر جهان

برخلاف غلاف‌های خاردار گیاه- بخش دیگری که مخدر نفس شیطان از آن گرفته می‌شود و دست‌کم ظاهرا حس خطر را به بیننده منتقل می‌کند- گل‌های باعث شده‌اند تا خاصیت سمّی گیاه تا حد زیادی پنهان بماند. این گیاهان با کاربردهای شوم خود در بخش‌های زیادی از جهان عمدتا در آمریکای شمالی و جنوبی شکوفا می‌شوند و معمولا از چشم تمام مردم به جز مأموران باتجربه و ماهر پنهان می‌مانند. در کلمبیا این خود مأموران باتجربه هستند که از گل‌ها و دانه‌های این گیاه پودر سفید بی‌بو و بی‌مزه‌ای تهیه می‌کنند تا از آن استفاده‌های غیراخلاقی کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین