|
| کد مطلب: ۹۳۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور

سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را طی روزهای آینده اعلام کرد.

ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور
منبع: مهر |

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز ۱۸ دی‌ماه بارش در جنوب شرق کاهش می‌یابد و در سواحل شمالی تقویت می‌شود و گستره بارش، مناطق شمال غرب و مناطقی از غرب مانند کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را دربر خواهد گرفت. در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش به‌صورت برف خواهد بود.

دوشنبه ۱۹ دی‌ماه بارش در نوار شمالی و برخی مناطق غرب کشور ادامه خواهد داشت و در ضمن با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، جنوب و غرب اصفهان بارش باران و برف رخ می‌دهد همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود.

سه‌شنبه (۲۰ دی‌ماه) بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان، همچنین ارتفاع رشته کوه البرز ادامه خواهد داشت. در جنوب غرب، مناطقی از غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و در شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و استان کرمان بارش باران، برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در فارس، بوشهر و کرمان بارش شدت خواهد داشت. در اواخر وقت این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

چهارشنبه (۲۱ دی‌ماه) در برخی از مناطق یزد، اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده وزش باد رخ می‌دهد همچنین در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و شمال خراسان رضوی بارش پیش‌بینی می‌شود.

پنج‌شنبه (۲۲ دی‌ماه) بارش به استان گیلان و شرق اردبیل محدود می‌شود.

طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه دریای خزر، از بعدازظهر یکشنبه تا سه‌شنبه شرق خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه غرب خلیج فارس مواج و متلاطم است.

آسمان تهران فردا (۱۹ دی‌ماه) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۲۰ دی‌ماه) نیمه ابری و در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۲ و ۲۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹- و ۱۲- سردترین مرکز استان کشور است.

ارسال نظر

پربازدیدترین