|
| کد مطلب: ۹۳۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد

هزینه شرکت در آزمون‌های سراسری دو برابر می شود؟

به ازای هر صندلی که دانشگاه‌ها برای برگزاری کنکور در اختیار ما قرار می‌دهند، ۵۲ هزار تومان هزینه به آن‌ها می‌دهیم

منبع: ایلنا |

«حسن مروتی» معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد درآمدی که سازمان سنجش طی سال از برگزاری آزمون‌های سراسری به دست می‌آورد، توضیح داد: سازمان سنجش یک سازمان درآمد_هزینه است، یعنی هرآنچه که درآمد دارد، صرف هزینه‌های مختلفی می‌کند. حالا این هزینه‌ها شامل چه مواردی است؟ یکی از موارد هزینه کارکنان است که شامل افرادی می‌شوند که در سازمان سنجش کار می‌کنند و افرادی که درشهرهای مختلف کشور عوامل ما هستند و به صورت رابط و مراقب خدمت می‌کنند. 

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش تصریح کرد: حدود ۱۲۳ هزار نفر در برگزاری کنکور سراسری با ما همکاری می‌کنند و این تعداد همکار عموما پنجشنبه و جمعه‌ها باید برای آزمون سرکار بیایند، چرا که آزمون‌های ما عموما آخر هفته برگزار می‌شود که خارج از وقت اداری است. بنابراین بخشی از در آمد سازمان سنجش صرف هزینه این افراد می‌شود. 

مروتی در ادامه گفت: بخشی دیگری از درآمد ما صرف کاغذ، چاپ دفترچه و چاپخانه می‌شود؛ کاغذی که تیرماه ۱۴۰۱ بندی حدودا ۴۰۰ هزار تومان می‌خریدیم را امروز بندی حدود ۸۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنیم و این هزینه را به اضافه هزینه جوهر و دستگاه ها، حمل و نقل و هواپیمایی، پست و… کنید و می‌بینید درآمدی که ما کسب می‌کنیم همینجا صرف می‌شود. 

او با بیان اینکه در آزمون‌های سراسری عملا سازمان سنجش هیچ نوع انتفاعی ندارد، اظهار کرد: هزینه‌های برگزاری آزمون واقعا بالاست. به عنوان مثال اگر از دانشگاهی می‌خواهیم در برگزاری کنکور با ما همکاری کند، به ازای هر صندلی که در اختیار ما قرار می‌دهد ۵۲ هزار تومان هزینه به آن‌ها می‌دهیم، چرا که آن‌ها هم باید نیروی خودشان را سرکار بیاورند و برایشان هزینه دارد. 

مروتی تاکید کرد: اگر می‌بینید که امروز سازمان سنجش آموزش کشور کمی سرپا ایستاده، به این دلیل است که آزمون‌های دیگری هم برگزار می‌کنیم و سعی داریم از درآمدهای آن‌ها به آزمون‌های سراسری کشور کمک کنیم و پیشنهاد ما در مورد مبالغی که از داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری گرفته می‌شود، شاید دو برابر میزان فعلی است و عملا افزایش تعرفه‌های شرکت در آزمون نصف هزینه‌های آزمون فرد هم نشود.

ارسال نظر

پربازدیدترین