|
| کد مطلب: ۹۲۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد

با جای جوش‌ها چه کنیم؟

شست‌وشوی زیاد کمک‌کننده نیست و باید به اندازه و با آب ولرم پوست را شست. همچنین، ضد آفتاب و محصولات برای افرادی که پوست چرب و آکنه‌ای دارند، باید فاقد چربی باشد.

با جای جوش‌ها چه کنیم؟

روزنامه جام جم نوشت: «دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست‌ومو با بیان اینکه آکنه یا جوش، فرآیندی است که در دوران بلوغ در افرادی که زمینه آن را دارند، ممکن است ایجاد می‌شود، توضیح می‌دهد: همه افراد دچار آکنه نمی‌شوند. چربی و التهاب پوست و افزایش میکروب‌های سطح پوست باعث ایجاد جوش می‌شود.

این متخصص پوست و مو ادامه می‌دهد: نکته مهم این است فردی که آکنه دارد، باید بیشتر مراقب باشد تا جای آکنه‌ها نماند. بنابراین درمان زودتر جوش‌ها احتمال این را که جای جوش‌ها نماند، کمتر می‌کند. جای جوش، به راحتی رفع نمی‌شود و درمان سختی دارد؛ پس قبل از هر چیز باید به جوش‌ها رسیدگی شود. البته در بعضی از پوست‌ها، جای جوش بدون دستکاری هم باقی می‌ماند که این خاصیت پوست است.

احسانی در پایان توضیح می‌دهد: ضرورتا پوست چرب، جوش‌دار نیست اما ۹۰ درصد افرادی که جوش می‌زنند، پوست چربی دارند و ۱۰ درصد پوست‌شان خشک است. داروی ایزوترتینوئین قوی‌ترین داروی آکنه و جوش است و باید با احتیاط و زیر نظر دکتر مصرف شود و منع مصرف در زنان باردار دارد.»

ارسال نظر

پربازدیدترین