|
| کد مطلب: ۹۲۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد

در روزهای آلوده چکار کنیم؟

یکی از کارهایی که در این روزها می‌توانید انجام بدهید کاشتن گل یا قلمه زدن گیاهان به همراه کودکان است. با آن‌ها از لزوم حفظ و مراقبت از محیط زیست و اهمیت گیاهان در پاکیزگی هوا صحبت کنید. اگر کودکتان به این کار علاقه نشان داد، مسئولیت آب دادن و مراقبت از یک گلدان را به او بسپارید.

در روزهای آلوده چکار کنیم؟

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که به تصفیه هوا کمک می‌کنند، گیاهان هستند. نگهداری از گیاهان می‌تواند به تصفیه هوای خانه کمک کند. اگر باغچه ندارید، می‌توانید از فلاورباکس‌ها یا گلدان‌های گل آپارتمانی استفاده کنید.

سرگرمی دیگری که می‌توانید با فرزندتان انجام بدهید انجام دادن بازی‌های رومیزی یا بردگیم است. از منچ که ساده‌ترین و در دسترس‌ترین بازی بردگیم است گرفته تا مافیا. اگرچه تنوع بردگیم‌ها بسیار زیاد است اما بعضا قیمت‌های بالایی دارند. به جای آن‌ها می‌توانید بازی‌های کم‌هزینه کاغذی مثل اسم فامیل، کلمات چند نقطه‌ای، پانتومیم و... را جایگزین کنید.

ساختن اوریگامی هم یک پیشنهاد عالی است. اوریگامی اصالتا ژاپنی است و به بالا بردن دقت و تمرکز، کمک به هماهنگی چشم و دست و افزایش خلاقیت و صبر در کودکان کمک می‌کند. اوریگامی هنر ساختن کاردستی با تا کردن کاغذ و بدون نیاز به قیچی و چسب است. بنابراین از ساختن کاردستی با چسب و چیزهای ریز هم کم دردسرتر است. الگوهای بسیاری از این هنر در اینترنت موجود است که می‌توانید آن‌ها را با فرزندتان بسازید و لذت ببرید.

در کنار همه این‌ها تماشا کردن فیلم و انیمیشن‌هایی که مناسب سن فرزندتان هستند، نقاشی کردن، ساختن جورچین و کتاب خواندن نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای سرگرم شدن در کنار خانواده باشند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین