|
| کد مطلب: ۹۲۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

واکنش روزنامه اصولگرا به ارسال پیامک کشف حجاب/ این 4 ماه مریخ بودید؟!

روزنامه فرهیختگان نوشت: سوالی مهم از مسئولان و تصمیم‌گیران، آیا از نگاه شما ۱۰۰ روز ناآرامی به‌همراه عواقب و هزینه‌های سنگین و تلخ آن برای کشور کافی نبود که گوش‌تان را به چنین اظهارات نسنجیده‌ای می‌سپارید؟

واکنش روزنامه اصولگرا به ارسال پیامک کشف حجاب/ این 4 ماه مریخ بودید؟!

 

در ادامه این مطلب آمده است:

  • آیا جریمه مالی افراد بی‌حجاب، گذاشتن ارزش متعالی حجاب با مشتی اسکناس و پول در یک کفه ترازو نیست؟ آیا این‌گونه برای افراد ثروتمند اهمیتی خواهد داشت که با حجاب در جامعه ظاهر شوند؟ یا آن افرادی که در این شرایط تنگنای اقتصادی با مشکلات متعدد و کمرشکن معیشتی روبه‌رو هستند، به‌وسیله جریمه مالی بناست حجاب را به‌عنوان یک ارزش بپذیرند و به رعایت آن احترام بگذارند؟ آیا برخورد با مساله کاملا فرهنگی حجاب با ابزارهایی همچون نیروی انتظامی، پیامک تذکر و جریمه مالی، ترویج یک نگاه کالایی به ارزشی چون حجاب نیست؟
  • اما سخنی مهم با افراد مسئول و تصمیم‌گیر در حوزه اجتماعی داریم، اما پیش از آن لازم است بار دیگر به بخشی از صحبت‌های آن عضو شورای شهر تبریز اشاره کنیم که گفته بود: «همه چیز به بهانه اغتشاشات ول شده و هرکسی هرگونه می‌خواهد در خیابان‌ها می‌گردد.» بسیاری از موافقان این دیدگاه‌ها مثل همین چهره معتقدند همه‌چیز به بهانه اغتشاشات ول شده، اما سوالات مهمی وجود دارد که این دوستان باید به آن پاسخ دهند؛ آیا شما اغتشاشات را صرفا بهانه‌ای می‌دانید که عده‌ای با دامن زدن به آن قصد دارند روسری از سرشان بردارند؟ واقعا هرکسی هرگونه می‌خواهد در خیابان‌ها می‌گردد یا آنچه هم‌اکنون شاهدیم، از سر برداشتن روسری توسط بخشی از بانوان جامعه است که به باور خود این اقدام را کنشی اعتراضی تلقی می‌کنند و می‌خواهند به این وسیله مخالفت خود با برخی تصمیمات، روندها و ناکارآمدی‌های درون سیستم را نشان دهند؟

ارسال نظر

پربازدیدترین