|
| کد مطلب: ۹۲۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد

خداحافظی با پل حافظ

پل حافظ در ایام تعطیلات عید نوروز برچیده می‌شود.

خداحافظی با پل حافظ
منبع: همشهری |

 پل حافظ یکی از پل‌های موقتی است که پیش از انقلاب در تقاطع خیابان طالقانی احداث شد. حالا اما معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از برداشته شدن این پل فلزی در ابتدای سال1402 خبر داد. 

عباس شعبانی در این رابطه گفت:‌ «مطالعات فعلی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک حاکی از این است که بود و نبود پل حافظ در تقاطع خیابان طالقاتی تأثیر چندانی در ترافیک ندارد.» او ادامه داد: «هم‌اکنون هزینه نگهداری این پل به اندازه هزینه خود پل است و بر همین اساس به‌صرفه است که این پل درصورتی که تأثیر چندانی بر ترافیک ندارد، برداشته شود.»

به‌گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، موضوع پل حافظ هم‌اکنون در فاز مطالعاتی است و به‌احتمال فراوان در نوروز1402 جمع‌آوری خواهد شد. شعبانی گفت: «برداشته شدن پل حافظ - طالقانی باید در ایامی صورت گیرد که شهروندان کمترین میزان تردد را دارند و احتمال می‌رود درصورت انتخاب پیمانکار در ایام تعطیلات عید این پل برداشته شود.»

پیش‌تر رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نسبت به وضعیت پل‌های موقت در شهر تهران واکنش نشان داده بود. سیدجعفر تشکری‌هاشمی گفته بود: «تعدادی پل در سال‌های پیش از انقلاب در تهران ساخته شد که این پل‌ها قرار بود موقت باشند و قرار نبود عمر آنها به این میزان طولانی شود.» او تأکید کرد: «از جمله آنها پلی است که در تقاطع خیابان حافظ و طالقانی قرار دارد که کارآمدی ترافیکی ندارد و می‌توان این پل را جمع کرد.»

منبع: همشهری

 

ارسال نظر

پربازدیدترین