|
| کد مطلب: ۹۲۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد

آبفا:

۲۵ درصد آب کشور در استان تهران مصرف می‌شود

محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران مصرف آب در تهران را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد که ۲۵ درصد آب کشور در استان تهران مصرف می‌شود و از این ۱.۷ میلیارد متر مکعب ۱.۲ میلیارد متر مکعب در شهر تهران و مابقی در دیگر شهرهای استان به مصرف می‌رسد.

 ۲۵ درصد آب کشور در استان تهران مصرف می‌شود

مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران مصرف آب در تهران را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد که ۲۵ درصد آب کشور در استان تهران مصرف می‌شود و از این ۱.۷ میلیارد متر مکعب ۱.۲ میلیارد متر مکعب در شهر تهران و مابقی در دیگر شهرهای استان به مصرف می‌رسد.

محمدرضا بختیاری در نشست حاشیه‌ای هیجدهمین نمایشگاه صنعت آب با بیان اینکه وضعیت آب تهران مناسب نیست، اظهار داشت: ما اکنون سومین پاییز خشک را پشت سر می‌گذاریم در حالی که تا این لحظه علیرغم دیگر نقاط کشور بارندگی در تهران خوب نیست. بعد از پاییز خشک ۱۰ روز از زمستان شروع شده و همچنان اوضاع آب استان مناسب نیست و تقریبا در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

وی حجم آب سدهای تهران را ۲۳۸ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: پارسال این رقم ۳۴۵ میلیون متر مکعب بوده که ۷۷ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد، نسبت به شرایط نرمال هم که رقم حجم آب سدها ۵۹۰ میلیون متر مکعب بوده اوضاع خوبی را شاهد نیستیم.

مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران با بیان اینکه در تهران بر خلاف سایر نقاط کشور میزان مصرف آب شرب بیشتر است، گفت: در کشور ۹۰ درصد آب کشور به مصرف کشاورزی و ۷ تا ۸ درصد برای شرب مصرف می‌شود در تهران این رقم ۴۲ تا ۴۳ درصد برای شرب است که با مصرف آب کشاورزی برابر است که دلیل آن این است که غیر از جمعیت شناور ۱۸ درصد جمعیت در تهران مستقر شده اند.

وی رقم مصرف آب در تهران را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد که ۲۵ درصد آب کشور در استان تهران مصرف می شود و از این ۱.۷ میلیارد متر مکعب ۱.۲ میلیارد متر مکعب در شهر تهران و مابقی در دیگر شهرهای استان به مصرف می‌رسد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

پربازدیدترین