|
| کد مطلب: ۹۱۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد

زمستانی گرم و کم‌بارش در انتظار تهران/ خشکسالی ادامه دارد

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با ارائه گزارشی از دما و بارش تهران طی آذر ماه، گفت: طی سه ماه آینده دمای هوا یک درجه بیش از حد نرمال و متوسط بارش‌ها نیز در بهترین شرایط در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود. با توجه به فرایند خشکسالی از سال گذشته، بارش‌های چند روز گذشته نیز برای جبران کم‌بارشی‌ها کمکی نکرده و خشکسالی همچنان ادامه و لزوم مصرف بهینه و صرفه‌جویی در آب وجود دارد.

زمستانی گرم و کم‌بارش در انتظار تهران/ خشکسالی ادامه دارد

مازیار غلامی  درباره پیش‌بینی دما و بارش طی سه ماه آینده اظهار کرد: تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان حدود ۰.۵ تا یک درجه بالاتر از نرمال برآورد شده است و متوسط بارش استان در بهترین شرایط، در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از نظر توزیع ماهانه نیز این انتظار وجود دارد که به‌تدریج طی دی و بهمن ماه بارش به شرایط نرمال گرایش داشته باشد. در عین حال با توجه به کاهش بارش انباشته شده از ماه‌های قبل، بارش‌های رخ داده چندان نمی‌تواند کم‌بارشی‌ها را جبران کند و لزوم صرفه جویی مصرف آب در بخش‌های مختلف عمومی مردم و اختصاصی نظیر بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و ... کماکان وجود دارد. همچنین مدیریت دقیق منابع و مصارف آب توسط بخش‌های مختلف اجرایی توصیه می‌شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین