|
| کد مطلب: ۹۱۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

زندگی سختِ سیل‌زدگان پاکستان در سرمای زمستان

با فرا رسیدن فصل سرما، بسیاری از سیل زندگان پاکستان که ماه‌هاست در کمپ‌های چادری زندگی می‌کنند با شرایط دشوارتری همچون بیماری و کمبود امکانات اولیه روبرو هستند.

زندگی سختِ سیل‌زدگان پاکستان در سرمای زمستان
منبع: ایسنا |
به گزارش خبرگزاری آناتولی، قربانیان سیل ماه‌های اخیر در ایالت "سندِ" پاکستان که در چادرها در شرایط سخت زندگی‌ می‌کنند، با فرار رسیدن فصل زمستان شرایط دشوارتری را تجربه می‌کنند.

پس از باران و سیل طی ماه‌های ژوئن تا سپتامبر گذشته، بسیاری از شهرک‌ها و زمین‌های کشاورزی در ۱۳ منطقه ایالت سند زیر آب رفته و ۶۰ تا ۷۰ درصد مناطق، تحت تاثیر این حادثه طبیعی قرار گرفتند.

در این سیلاب‌ها بیش از ۱.۷ میلیون خانه در سراسر سند آسیب دیده و بیش از ۲۴۰ هزار نفر آواره شدند که بسیاری از آنها در کمپ‌های چادری زندگی می‌کنند.

سیل زدگان که از شرایط تغذیه، بهداشت و سلامت مناسب و کافی برخوردار نیستند با رسیدن فصل زمستان روزهای سخت‌تری را پشت سر می‌گذرانند.

به گزارش آناتولی، شماری از سیل زدگان از چهار ماه پیش در این کمپ‌های چادری زندگی می‌کنند.

عبدالمالک خان، مسئول اردوگاه خیمه در "کراره" با اشاره به اینکه ۳۰۰ چادر در این منطقه وجود دارد، اعلام کرد: حدود ۲۰۰۰ نفر در این کمپ زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه به چادرهای بیشتری نیاز دارند، گفت: هنگام خواب چیزی برای استفاده نداریم و مردم روی زمین خالی می‌خوابند.

همچنین یکی از ساکنان این کمپ‌ها که "جان محمد" نام دارد با بیان اینکه چهار ماه است در چادر زندگی می‌کنند، گفت: نمی‌توانیم به خانه‌هایمان برگردیم و نمی‌دانیم تا چه زمانی اینجا هستیم. امکانات اولیه مانند پتو نیز نداریم و اکثر مردم سرما خورده‌اند.

محمد با بیان اینکه خانه آن‌ها هنوز زیر آب است اعلام کرد که فرزندانش بیمار هستند و نمی‌توانند کمک بگیرند.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین