|
| کد مطلب: ۹۰۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد

فعالیت آزمایشی بانوان آتش‌نشان در تهران

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: برای نخستین بار استفاده از خدمات بانوان آتش نشان در این سازمان از بهمن امسال با فعالیت ۱۶ آتش‌نشان زن در ایستگاه ۷۷ آغاز می‌شود.

فعالیت آزمایشی بانوان آتش‌نشان در تهران

قدرت‌اله محمدی روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: قرار است در مواردی که اتفاقات خاصی برای بانوان در پایتخت رخ دهد از زنان آتش نشان استفاده شود.


وی تاکید کرد: در ابتدای راه استفاده از بانوان در آتش نشانی هستیم و نفراتی که جذب شده اند، هم اکنون در مرحله آموزش اطفای حریق هستند.

به گفته او، این طرح آزمایشی است و در صورت موفقیت از ظرفیت بانوان بیش از این استفاده خواهد شد و مراکز آتش نشانی به صورت ۲ منظوره راه اندازی می شود.  

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیان اینکه سامانه اعلام حریق هوشمند راه اندازی شده است نیز گفت: ارتباط بی سیم با مترو تاکنون وجود نداشت اما، این طرح پیگیری شده است و تا یک ماه آینده ارتباط بی سیم زیرزمینی و روزمینی برقرار خواهد شد.

وی اظهار کرد: هر ساله معادل ۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات جدید برای تقویت حوزه های ایمنی و خدمات رسانی به شهروندان از سوی شهرداری خریداری می شود.

ایجاد فضای کار برای ساماندهی صنف کفاشان دست دوز در منطقه ۲۰
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۵ رده صنفی ساماندهی خواهد شد، گفت: بر اساس ابلاغ اسناد بالادستی باید تعدادی از رده های صنفی از شهر خارج شوند که برای اولین بار رویکرد ایجابی را در این زمینه در نظر گرفته ایم.

 سعید بیگی افزود: اینکه واحدی را تعطیل کنیم کمکی به شهر نمی کند به عنوان مثال در این راستا، کارگاه های کوچک برای تولید کفش دست دوز ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: فضای موقتی در منطقه ۲۰ برای این افراد فراهم شده تا از شرایط نامناسبی که از لحاظ ایمنی و سلامت در منطقه ۱۲ برای فعالیت کفاشان دست دوز وجود داشت، رهایی پیدا کنند.

بیگی تصریح کرد: مقابله با رویکرد ایجابی در مناطق ۲۲ گانه صورت می گیرد و در تلاش هستیم که واحدهای ضایعاتی را ساماندهی کنیم چرا که انباشت ضایعات در حاشیه شهر تهران موجب ایجاد ناامنی می شود.

هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته از ۲۷ تا سی ام مهر در مجموعه شهر آفتاب برگزار می‌ شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین