|
| کد مطلب: ۸۹۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد

پلیس: ۳ میلیون زائر ایرانی به عراق رفته اند

فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه تا ۸ صبح امروز ۳ میلیون و ۳۰ هزار زائر از مرزهای شش‌گانه به کشور عراق رفته‌اند، گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار زائر به ایران بازگشته‌اند.

پلیس: ۳ میلیون زائر ایرانی به عراق رفته اند

تسنیم نوشت: سردار‌ حسین اشتری‌ درباره آخرین وضعیت خروج زائران از مرزهای ششگانه اظهار داشت: بحمدالله در تمام مرزها تردد زائران به سهولت در حال انجام است و مشکلی در تردد زائران نداریم.

وی با بیان اینکه در برخی از مرزها ورودی‌های زائران ‌بیش از خروجی گزارش شده است، افز‌ود:‌ پلیس با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و انجام جلسات مختلف در این خصوص تمهیداتی اندیشیده که امیدواریم در بازگشت زائران مدیریت مطلوب صورت پذیرد.

فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه تا 8 صبح امروز 3 میلیون و 30 هزار زائر از مرزهای شش‌گانه به کشور عراق رفته‌اند، تصریح کرد: تاکنون حدود یک میلیون و 550 هزار زائر به ایران بازگشته‌اند و اگر این روند برگشت ادامه داشته باشد قطعا در روزهای پایانی هفته مشکلی در برگشت زائران نخواهیم داشت.

وی با اشاره به نشست شب گذشته مسئولان ستاد اربعین ایران به مسئولان عراقی خاطرنشان کرد: در این نشست که سفیر ایران نیز حضور داشت آخرین هماهنگی ها برای تردد و خروج زائران صورت گرفت و بحمدالله تاکنون مشکلی نداشته ایم و امیدواریم این روند تا پایان مراسم اربعین ادامه داشته باشد.

سردار اشتری به وضعیت پارکینگ‌ها اشاره کرد و افزود: بیش از 60 درصد زائران با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه کردند و این امر می‌طلبد تا مدیریت پارکینگ‌ها نیز در دستور کار پلیس باشد تا از حوادثی که ممکن است برای آنها رخ دهد، پیشگیری شود.

فرمانده فراجا با اشاره به اینکه ما در کنار وزارت راه، کمک حال آنها خواهیم تا اتوبوس ها نیز مدیریت شوند، اضافه کرد: لازم است تا با همکاری این عزیزان نظارت صورت پذیرد تا خدای نکرده برخی رانندگان طلب مبالغ بیشتری از مردم برای بازگشت نداشته باشند.

سردار اشتری با توجه به افزایش آمار بازگشت زائران مشرف به عتبات عالیات گفت: باید به توصیه های پلیس بیش از پیش توجه کنند به ویژه این که با خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند تا مسیر برگشت به منازل خود را نیز در صحت و سلامت طی کرده و در این سفر مشکل خاصی برای این عزیزان پیش نیاید و با خاطری آسوده به این سفر معنوی پایان دهند و خاطره ای ماندگار برای خود بسازند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه زوار عزیز مراقب اسناد هویتی خود به خصوص گذرنامه و برگه های گذر موقت خود باشند گفت: ماموران پلیس گذرنامه اقدامات مناسبی را که حاصل زحمات چند ماهه است به مردم ارائه دادند که به نوبه خود از تک تک این عزیزان و همه کارکنان خدوم پلیس که با اخلاص در ایام اربعین حسینی تلاش مضاعفی را جهت خدمات رسانی به زائران عزیز ارائه دادند صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی در پایان از همکاری مناسب پلیس عراق در تردد زائران ایرانی قدردانی کرد و گفت: در اربعین امسال فصل جدیدی از همکاری‌ها را با پلیس عراق دا‌شتیم و آنها نهایت تلاش خود را در احترام به زائران ایرانی به کار گرفتند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین