|
| کد مطلب: ۸۹۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد

۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی ارز و طلا دستگیر شدند

با همکاری بانک مرکزی و پلیس امنیت اقتصادی، ۳۱ نفر از سرشاخه های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز شناسایی شدند.

۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی ارز و طلا دستگیر شدند

فارس نوشت: سردار بهرامی، جانشین پلیس امنیت اقتصادی، با هشدار‌ به فعالان بازار فردایی طلا و ارز، اظهار داشت: ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز با همکاری بانک مرکزی و مراجع قضایی شناسایی شدند.

وی با تأکید بر اینکه معاملات فردایی طلا و ارز، غیرقانونی و قمارگونه است، اضافه کرد: طبق بررسی‌هایی که داشتیم این افراد با ایجاد بازار معاملات فردایی اقدام به ایجاد تقاضای کاذب در بازار طلا و ارز می‌کردند تا قیمت‌‌ها را افزایش دهند.

جانشین پلیس امنیت اقتصادی اظهار داشت: پلیس با فعالان بازار فردایی، به جرم اخلال در نظام اقتصادی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

در جلسه روز 11 خرداد شورای عالی هماهنگی سران قوا که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، اختیارات جدید و ویژه ای به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز داده شد.

براساس مصوبه این جلسه همچنین معاملات فردایی طلا همانند معاملات فردایی ارز، ممنوع و غیرقانونی شناخته شد و فعالان این بازار به جرم اخلال اقتصادی، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

پربازدیدترین