|
| کد مطلب: ۸۶۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

جاده‌های 21 استان برفی و بارانی است

جاده‌های 21 استان برفی و بارانی است

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی از بارش برف و باران در جاده‌ها ۲۱ استان کشور خبر داد و اعلام کرد که این ایام زمان مناسبی برای سفر نیست.

به گزارش آیند، سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: گزارش‌ها حاکی از تردد روان در اکثر جاده‌های کشور است و تنها در آزادراه قزوین - کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس و محور شهریار - تهران حدفاصل میدان معادن تا شهرقدس ترافیک پرحجم و در مقاطعی نیمه سنگین گزارش شده است.

او ادامه داد: همچنین گزارش‌های واصله حاکی از کاهش حدود ۹ درصدی تردد در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه در روز قبل است. با این وجود با توجه به وضعیت جوی و بارش‌ها لازم است رانندگان و مسافران توجه داشته باشند که این روزها زمان مناسبی برای سفر نیست و اگر قصد هر نوع سفر غیرضروری دارند، آن را به زمان دیگری موکول کنند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهارکرد: در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مازندران، سمنان، تهران، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس گزارش شده است. برخی از محورهای استانهای گیلان، قم، ایلام و خوزستان نیز بارش باران گزارش شده است.

شیرانی با اشاره به شرایط رانندگی در برف و باران اظهارکرد: رعایت فاصله طولی مناسب و رانندگی با سرعت مطمئنه از الزامات شرایط بارندگی است. همچنین در شرایط برفی لازم است رانندگان حتما زنجیرچرخ نیز به همراه داشته باشند. علاوه بر آن توصیه همیشگی پلیس این است که قبل از آغاز سفر وضعیت ایمنی خودرو و همچنین سلامت تجهیزات گرمایشی وسایل نقلیه مورد ارزیابی قرار بگیرد. اطمینان از سالم بودن برف پاک ‌کن نیز مورد دیگری است که باید پیش از آغاز سفر مورد توجه قرار بگیرد.

او با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که قبل از آغاز سفر و برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها حتما با این شماره تماس بگیرند. / ایسنا

ارسال نظر

پربازدیدترین