|
| کد مطلب: ۸۶۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

طی چهارسال گذشته توانستند یک واگن به مترو اضافه کنند؟

طی چهارسال گذشته توانستند یک واگن به مترو اضافه کنند؟

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از شانتاژ رسانه‌ای شورای پنجم گفت: 22 هزار میلیارد تومان از بودجه سال آتی شهرداری به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است.

به گزارش آیند، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران روز یکشنبه درصحن علنی طی تذکر پیش از دستور گفت: بعد از اینکه بودجه 1401شهرداری تهران مصوب شد؛ در فضای مجازی و یکی از روزنامه‌های اقتصاد مطلبی تحت عنوان « هم‌دستی شهردار و شورای انقلابی علیه متروسواران» منتشر شده است. اگر رسانه‌ها این مطلب را می‌نوشتند می‌گفتیم تخصصی ندارند اما بعد دیدم یکی از اعضای شورای پنجم مطلب را تبدیل به جدول کرده و به کرات آن را برای بنده ارسال کردند.
او ادامه داد: همانطور که می‌دانید، تبصره 19، تبصره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است یعنی شورای شهر به شهرداری تهران اجازه داده که ساخت بعضی از پروژ‌هایی که در توان مالی‌اش نیست را به بخش خصوصی برابر قوانین و مقررات واگذار کند، یکی از این پروژه‌ها اتصال بزرگراه امام علی به بزرگراه شمال است.
امانی اضافه کرد: در این خبر بودجه این پروژه را با بودجه اختصاص داده شده به مترو مقایسه و البته بهتر است بگوییم شانتاژ خبری کرده‌اند. وقتی شهر برای تخصیص اعتبار به حمل و نقل عمومی مشکل دارد چرا می‌خواهند 2 هزار و 500 میلیارد تومان به پروژه‌ای که نه اولویت دارد و نه در طرح جامع آمده اختصاص دهند؟
اعضای شورای پنجم می‌دانند که تبصره 19، بخش سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های بخش خصوصی است و به فرض اینکه در اولویت گذاشته شود، مطالعات آن انجام و در شورای ترافیک تصویب شود، قرار نیست ریالی از منابع شهرداری هزینه شود. این درحالی است که در بودجه 1401 ما فقط 13 هزار و 600 میلیارد تومان به بخش حمل و نقل اختصاص داده‌ایم. 18 هزار و 300 میلیارد تومان به بخش عمران اختصاص داده‌ایم که 13 هزار و 600 میلیارد تومان آن به حمل و نقل اختصاص پیدا کرده و 4 هزار و 500 میلیارد تومان در تبصره 30 ام از مازاد درآمد شهرداری برای کمک به توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته‌ایم که 3هزار و 500 میلیارد تومان آن به طور اختصاصی برای توسعه مترو باید صرف شود.
امانی گفت: یعنی درحدود 22 هزار میلیارد تومان در ردیف‌های و تبصره‌های عدددار بودجه 1401 برای حمل و نقل و به ویژه مترو اختصاص داده شده است. قیاس این دو مورد مع‌الفارق است و عضو شورای پنجمی که این خبر را جدول کرده بگوید طی 4 سال گذشته در ارتباط با حمل و نقل عمومی چه کرده‌اند، یک قطار مترو توانستند به مترو اضافه کنند؟ یا اینکه ما انبارهای خالی مترو را تحویل گرفتیم؟ کسی که میخواهد نقد کند باید عملکرد قابل قبولی داشته باشد. ما در دوره گذشته 3 هزار دستگاه اتوبوس را از دست دادیم و ظرفیت حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده است. در نتیجه درخواست می‌کنم این عنوان شهردار و شورای انقلابی را اصلاح کرده و دست از شانتاژهای رسانه‌ای‌شان بردارند.

ارسال نظر

پربازدیدترین