|
| کد مطلب: ۸۵۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد

چرا مدارس غیرحضوری نمی‌شود؟ / دانش‌آموزان به مراکز تفریحی و مهمانی می‌روند

چرا مدارس غیرحضوری نمی‌شود؟ / دانش‌آموزان به مراکز تفریحی و مهمانی می‌روند

ستاری فرد با بیان اینکه فضای اجتماعی ما دانش آموزان را قرنطینه نکرده است، گفت: دانش آموزان ما در فضای خارج از مدرسه هم قرنطینه نیستند، زیرا آن‌ها به طرق مختلف در کلاس‌های ورزشی، فرهنگی، مهمانی، تفریحات متعدد و… هم شرکت دارند.

به گزارش آیند، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره تمهیدات این معاونت برای جلوگیری از ابتلای دانش آموزان به کرونا و اجرای هرچه بهتر پروتکل ۰۶ در مدارس بیان کرد: حدود ۱۰، ۱۲ روز پیش، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت با توجه به ایجاد موج ششم و افزایش مبتلایان به امیکرون، تصمیمات در خصوص حضوری یا مجازی بودن کلاس‌های مدارس به واحدهای استانی یعنی ستاد کرونای هر استان واگذار شود.

او بیان کرد: با توجه به اقتضائات خاص هر منطقه یا هر مدرسه تصمیم‌گیری متفاوت است. ممکن است در یک مدرسه‌ای معلم کلاس مبتلا شود، پس کلاس آن‌ها غیرحضوری خواهد شد. یا ممکن است منطقه‌ای قرمز باشد از این رو کلاس‌های درس در آن منطقه مجازی خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت و وزارت آموزش و پرورش گفت: در نهایت تصمیم بر این شد که مبتنی بر شرایط هر منطقه ستادهای کرونای استان تصمیم گیری کنند. از طرفی در آموزش و پرورش همه مناطق و مدارس نبست به رعایت دقیق پروتکل‌ها و نکات بهداشتی مکلفند؛ یعنی باید نسبت به فاصله اجتماعی، ماسک و ضد عفونی کردن فضا اقدام کنند.

ستاری فرد گفت: دانش آموزان در فضای خارج از مدرسه هم قرنطینه نیستند زیرا آن‌ها به طرق مختلف در کلاس‌های ورزشی، فرهنگی، مهمانی، تفریحات متعدد و… هم شرکت دارند.

او تاکید کرد: رعایت پروتکل‌ها نه فقط در مدرسه بلکه در همه فضاهای اجتماعی کشور از جمله خیابان، مترو، بازار، وسایل حمل و نقل عمومی باید مدنظر باشد. لذا خواهش ما این است که فضای رسانه‌ای و گفتمان‌ها پیرموان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محدود و معطوف به مدارس نباشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای حفظ سلامت دانش آموزان باید رعایت پروتکل‌ها از سوی آحاد جامعه و در همه فضاها و مراکز خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و همچنین مسافرت‌ها مدنظر باشد.ممکن است دانش آموزان ما در مدرسه پروتکل‌ها را رعایت کنند اما خارج از فضای مدرسه مدیران ما به دانش آموز دسترسی ندارند، لذا باید اصل را بر فراگیری رعایت پروتکل‌ها بر همه مجموعه‌ها بگذاریم و به این سمت حرکت کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آموزش مجازی در مناطق قرمز تا آخر بهمن مجازی است؟ گفت: همانطور که گفته شد تصمیم گیری در این زمینه به استان‌ها واگذار شده است. ممکن است در یک منطقه‌ای وضعیت قرمز بوده و کلاس‌ها تعطیل باشد.

ستاری فرد ادامه داد: البته ممکن است دانش آموزان پایه دوازدهم که امتحانات نهایی دارند یا دانش آموزان فنی و حرفه‌ای که کارگاه دارند را نتوان به شکل مجازی برگزار کرد. بنابراین ممکن است که ستاد استان بنابر اقتضائات امر تصمیم گیری کند. در برخی استان‌ها ممکن است جمعیت کم باشد و از این رو رعایت پروتکل‌ها در آنجا بهتر انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در یکی دو هفته اخیر تقریبا قالب شهرها به سمت مجازی شدن آموزش‌ها رفته‌اند. با این اوصاف در مورد دانش آموزانی که واکسن زده‌اند و بالای ۱۲ سال سن بوده‌اند با توجه به اینکه آزمون‌های دانش آموزان پایه دوازدهم نهایی است و مدارس فنی و حرفه‌ای نیز واحد عملی دارند، تلاش می‌شود که آموزش آن‌ها به صورت ترکیبی مجازی و حضوری باشد و پروتکل‌ها و فاصله گذاری‌های اجتماعی رعایت شود.

او درباره اینکه آمار واکسیناسیون دانش آموزان زیر ۱۲ سال چه میزان بوده است؟ گفت: متولی این امر وزارت بهداشت است و آمار در دست آن‌ها قرار دارد. واکسیناسیون خارج از محیط مدرسه انجام می‌شود و واکسیناسیون در مراکزی که توسط خود وزارت بهداشت پیش بینی شده صورت می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: آموزش و پرورش برخی از مراکز و اماکن خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است و این طور نبوده که آموزش و پرورش خودش واکسیناسیون را انجام دهد. ما حدود ۴۷۰ مرکر آموزش و پرورش در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم که برای تسهیل در امر واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان بوده است. ما مراکزی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم اما موضوع و روند واکسیناسیون توسط خود وزارت بهداشت انجام می‌شود. / ایلنا

ارسال نظر

پربازدیدترین