|
| کد مطلب: ۸۵۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد

چرا خزانه‌داری واحد در تبصره‌های بودجه شهرداری حذف شده است؟

چرا خزانه‌داری واحد در تبصره‌های بودجه شهرداری حذف شده است؟

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: به جهت اثرات خوبی که بحث خزانه‌داری واحد در شهرداری‌ها گذاشته و اینکه این امر دستورالعمل اجرایی وزارت کشور بوده است لذا باید این مهم که از تبصره‌های بودجه حذف شده است به تبصره‌های بودجه شهرداری بازگردد.
به گزارش آیند، احمد صادقی در چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه «بودجه سال 1401 شهرداری تهران و سازمان‌ها و شركت‌های تابعه» تاکید کرد: در بند یک تبصره یک بودجه دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر شیوه نامه اجرایی خزانه‌داری در شهرداری‌ها حذف شده و این در حالی است که وزارت کشور این دستورالعمل را ابلاغ کرده است.
او با ارائه این پیشنهاد که باید این بند به تبصره‌ها بازگردد افزود: وزارت کشور دستورالعملی داده به جهت بحث خزانه واحد و شهرداری تهران در دوره جدید این بخشنامه را اجرا کرد و هر چند زمان بحرانی به جهت بررسی و پرداخت حقوق و مزایا داشت اما با اثرات خوبی که خزانه واحد داشت این مسیر طی شد و امروز مشکلی از بابت پرداخت حقوق و مزایا وجود ندارد.

صادقی گفت: با وجود خزانه واحد در شهرداری موضوع شفاف‌سازی نیز کامل محقق می‌شود و من به عنوان رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند تاکید دارم هر آنچه که در شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌ها و معاونت‌ها به عنوان درآمد مطرح است به حساب خزانه واحد واریز شود.
صادقی افزود: باید تدبیر مدیریتی اندیشید تا در مهم‌ترین سند مدیریت شهری که بودجه سنواتی است بحث خزانه واحد را بیاوریم.
در نهایت این پیشنهاد به تصویب رسید.

بودجه عملیاتی حریم تهران با تایید شوراهای شهرستان باشد

صادقی در ادامه این جلسه و در بند 12 تبصره یک گفت: ما سه شورای شهرستان تهران، ری و شمیرانات داریم و نظام مسائل این روستاهای اطراف به ویژه موضوع حریم توسط این شوراها دنبال می‌شود. لذا از آنجا که در تبصره بند 12 تبصره یک 24 میلیارد برای بحث عملیاتی عمران واقع در حریم شهر تهران با هماهنگی فرمانداری گذاشتند، پیشنهاد می‌شود که این امر با هماهنگی فرمانداری و تایید شوراهای شهرستان ذیربط باشد یعنی شوراهای اسلامی شهرستان‌ها مذکور اضافه شود.
در نهایت این پیشنهاد نیز با 12 رای موافق به تصویب رسید.

ارسال نظر

پربازدیدترین