|
| کد مطلب: ۸۳۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد

برف راه‌های ۱۳۰ روستای آذربایجان شرقی را مسدود کرد

برف راه‌های ۱۳۰ روستای آذربایجان شرقی را مسدود کرد

پس از بارش برف شدید در آذربایجان شرقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان گفت: براساس آخرین آمار دریافتی ۱۳۰ روستا در محاصره برف بوده و تردد در مسیرهای منتهی به این روستاها امکان پذیر نیست.

به گزارش آیند، اروجعلی علیزاده، در تبریز از بسته شدن راه ارتباطی ۱۳۰ روستای آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: این روستاها مربوط به شهرستان‌های مراغه، چاراویماق، هشترود، اهر، مرند، ورزقان، سراب، بستان‌آباد و هریس است که در این میان شهرستانهای چاروایماق با ۴۰ روستا و اهر با ۳۵ روستا بیشترین رقم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود مسیرگشایی این تعداد روستا تا پایان امروز ادامه داشته و در صورت همراهی شرایط آب و هوایی نهایتا تا فردا صبح شاهد بازگشایی مسیرهای بسته باشیم.

علیزاده در عین حال از باز بودن تمام راه‌های اصل و فرعی استان با وجود بارش‌های سنگین چند ساعت گذشته خبر داد و اضافه کرد: با توجه به بارش‌هایی که از دیشب در استان شاهد بودیم تمام ۶۰۰ دستگاه خودروی سنگین و یک هزار پرسنل راهداری با حضور در محورهای مواصلاتی تمام تلاش و همت خود را برای جلوگیری از راه‌های اصلی و فرعی معطوف کردند که خوشبختانه این مهم در سایه این اقدامات محقق شد.

به گفته این مقام مسئول در حوزه حمل و نقل استان حجم بارش‌های اخیر بین ۲۰ تا ۱۵ سانتی متر بوده که بیشترین بارش‌ها در اهر، چاروایماق، مراغه و هوراند به ثبت رسیده است.

وی در عین حال توصیه‌هایی نیز برای ترددهای ضروری داشت و گفت: در صورت ضرورت سفر، رانندگان حتما از مجهز و سالم بودن خودرو بخصوص برف پاک کن و چراغ ها اطمینان داشته باشند و زنجیر چرخ، وسایل ایمنی، لباس گرم، پتو و آذوقه همراه داشته باشند.

گفتنی است آذربایجان شرقی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه که ۴ هزار کیلومتر آن را اصلی و فرعی و ۱۰ هزار کیلومتر روستایی یکی از استانهای کشور با تکثر راه محسوب می شود. / فارس

ارسال نظر

پربازدیدترین