|
| کد مطلب: ۸۳۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد

بارش برف، وزش باد شدید و رگبار باران در ایران

بارش برف، وزش باد شدید و رگبار باران در ایران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش شدید برف و باران در ۱۱ استان طی امروز (۱۶ بهمن‌ماه) و کاهش دما تا ۱۲ درجه خبرداد.

به گزارش آیند، صادق ضیاییان تاکید کرد: در روز شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) با تقویت و گسترش فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت و در مناطق جنوبی کشور رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

او افزود: شدت بارندگی در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، نوار غربی کردستان و کرمانشاه، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان تاکید کرد: در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و به‌تدریج در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در نواحی خشک و بیابانی خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: یکشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شرق گیلان بارش ادامه خواهد داشت و در دامنه‌های جنوبی البرز دراستان‌های البرز و تهران و نیمه جنوبی استان سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان این سامانه بارشی اوایل روز دوشنبه (۱۸ بهمن‌ماه) فقط در شمال شرق کشور سبب بارش پراکنده برف خواهد شد و از کشور خارج می‌شود و از روز دوشنبه تا پنجشنبه (۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود.

او درباره وضعیت دما در کشور بیان کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۶و۱۷ بهمن‌ماه) کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان و خراسان شمالی رخ می‌دهد و در همین مدت در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور کاهش نسبی ۴ تا ۸ درجه دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: با عبور این موج هوای سرد در اکثر مناطق کشور ماندگار خواهد بود، هرچند در استان‌های ساحلی خزر از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۱۸ تا۲۰ بهمن‌ماه) روند افزایش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و از بعدازظهر شنبه و طی روز یکشنبه (۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز و دوشنبه (۱۸ بهمن‌ماه)، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود. دریای خزر نیز تا روز دوشنبه(۱۸ بهمن‌ماه) مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۸ بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان تاکید کرد: امروز (۱۶ بهمن‌ماه) شهرکرد و ارومیه با کمینه دمای ۳- درجه سانتیگراد و فردا (۱۷ بهمن‌ماه) شهرکرد با کمینه دمای ۱۴- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۱۶ و۱۷ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است./ ایسنا

ارسال نظر

پربازدیدترین