|
| کد مطلب: ۸۳۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

پلنگ باغ وحش ارم جان باخت

پلنگ باغ وحش ارم جان باخت

مدیر باغ وحش ارم از جانباختن «ماوی» خبر داد. ماوی همان ماده پلنگی که چند روز اخیر حال مساعدی نداشت.

به گزارش آیند، مدیرباغ وحش ارم گفته است با وجود تمام تلاش‌ها، مراقبت‌ها و سرم‌درمانی‌هایی که با کمک متخصصان انجام شد به دلیل دشوار بودن درمان بیماری پریتونیت در میان گربه‌سانان، «ماوی» طاقت نیاورد و درمان‌ها نتیجه نداد و این ماده پلنگ تلف شد.
شهاب الدین منتظمی مدیرکل سابق دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست که کمتر از یک هفته پیش در این مسند حضور داشت، علت بیماری این پلنگ را عفونت حاد عنوان کرده و اعلام کرده بود هنوز گزارشی از استان برای بررسی این مساله به سازمان محیطزیست نرسیده است.

محمد کرمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران در این باره توضیح داد: براساس نتیجه آزمایش های اولیه، یک عامل عفونی فوق حاد، مرکز عصبی این حیوان را تحت تاثیر قرار داده و ماده پلنگ دچار تشنج شده بود.

او بیماری این ماده پلنگ چهارساله که ماوی را همراه با علائمی همچون بی حالی، اسهال خونی و کم اشتهایی عنوان کرد ‌ گفت: «ماوی» به دلیل اینکه نمی توانست غذا بخورد در طول ۲ هفته مدام در حال سرم‌درمانی و دریافت آنتی‌بیوتیک بود و به دانشکده دامپزشکی برای انجام سی‌تی‌اسکن منتقل شد.
مدیر حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اذعان داشت: این پلنگ به دلیل اینکه مدتی بیمار شده دچار ضعف جسمی بوده و تحرک آنچنانی نداشته است.

در خرداد ماه ۱۳۹۸ این پلنگ ماده در حالی‌که تنها ۲ ماه داشت از شکارچیان در شهرستان میانه آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد و چون در ۲ ماهگی از دامان طبیعت جدا شده بود امکان بازگشت مجدد به زیستگاه را نداشت به همین دلیل پس از کشف و ضبط به پارک پردیسان تهران منتقل و ۷ دی سال ۱۳۹۸ از پارک پردیسان به باغ وحش ارم انتقال داده شد. / فارس

ارسال نظر

پربازدیدترین