|
| کد مطلب: ۸۳۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد

افزایش ساخت و ساز غیرمجاز با صدور مجوز ساخت املاک قولنامه‌ای

افزایش ساخت و ساز غیرمجاز با صدور مجوز ساخت املاک قولنامه‌ای

دبیری با اشاره به نامه رئیس دیوان عدالت اداری به وزیر کشور مبنی بر ابطال مصوبه صدور مجوز ساخت املاک قولنامه‌ای گفت: این اقدام منجر به افزایش ساخت و ساز غیر مجاز در شهرها می‌شود.

به گزارش آیند، شهرام دبیری نماینده استان آذربایجان شرقی در دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در دوره ششم با تبریک ایام الله دهه فجر و تسلیت آیت الله صافی گلپایگانی مرجع عالیقدر شیعه گفت: ما به عنوان نمایندگان استان‌های خود در شورای عالی استان‌ها اختیارات زیادی داریم که می‌توانیم طرح و لایحه به مجلس بدهیم‌.

او افزود: شورای عالی استان‌ها در قانون ۱۰ وظیفه و اختیار دارد‌. درخواست من این است در این دوره ما به همین ۱۰ وظیفه عمل کنیم‌.

دبیری ادامه داد: یکی از این وظایف و اختیارات شورای عالی استان‌ها این است که بودجه عمومی کشور بعد از تهیه توسط سازمان برنامه و بودجه بررسی شود‌. در حالی که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است‌. بنابراین درخواست ما این است که به صورت جدی این مسئله پیگیری شود‌.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: مورد دیگر این است که شورای عالی استان‌ها موظف شده است ضمن مشخص کردن امور شهری که توسط دولت انجام می‌شود و انجام آن در توانایی شهرداری‌ها می‌باشد اقدامات لازم جهت واگذاری این امور به شهرداری‌ها را تهیه و به دولت یا مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید‌. بنابراین باید به این وظیفه عمل کنیم تا لایحه مدیریت یکپارچه شهری را پیگیری کنیم و با تصویب این طرح گام بزرگی در مدیریت شهری برداریم‌.

دبیری تصریح کرد: رئیس محترم دیوان عدالت اداری در نامه‌ای به وزیر کشور رای دیوان مبنی بر ابطال مصوبه شوراها در ارتباط با مجوز صدور پروانه برای املاک و اراضی قولنامه‌ای را اعلام نموده است این امر منجر به ساخت وساز غیرمجاز و عدم مقاوم‌سازی ساخت و سازها و حاشیه نشینی‌ می‌شود‌. بنابراین باید لایحه‌ای برای اجازه صدور مجوز به املاک قولنامه‌ای به مجلس ارسال کنیم‌.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها خطاب به نمایندگان شورای عالی استان‌ها گفت: بیاید در این دوره مبنای کار ما قانون باشد و هیچ تصمیمی برخلاف قانون نگیریم‌.

او افزود: رسیدگی به استان‌ها به‌ویژه استان‌های کم برخوردار در اولویت کاری ما باشد و تلاش کنیم و تلاش کنیم در جهت کاهش تبعیض‌ها و برقراری عدالت قدم‌های موثری برداریم‌.

دبیری در پایان از اعضای شورای عالی استان‌ها خواست تا به صورت منسجم و بدور از جناح‌بندی سیاسی اقدامات موثری در ارتقاء جایگاه شوراها انجام دهیم‌.

ارسال نظر

پربازدیدترین