|
| کد مطلب: ۸۳۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

اعتبار منازل سازمانی مرزبانی در سال ۱۴۰۰ تاکنون محقق نشده است

اعتبار منازل سازمانی مرزبانی در سال ۱۴۰۰ تاکنون محقق نشده است

فرمانده مرزبانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درخصوص افزایش حقوق سربازان گفت: اعتبار منازل سازمانی برای سال ۱۴۰۰ محقق نشده است و امیدواریم تا پایان سال این اعتبار محقق شود.

به گزارش آیند، سردار احمد گودرزی، فرمانده مرزبانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره ساخت مسکن برای مرزبانان و همچنین وضعیت معیشتی آن‌ها گفت: در حال حاضر توجه ویژه‌ای را فرمانده کل انتظامی کشور یعنی سردار اشتری نسبت به مرزبانان داشته‌اند و با هماهنگی که با سرلشکر باقری در ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده است، در دو الی سه سال گذشته توجه ویژه‌ای در این زمینه صورت گرفته است.

او ادامه داد: این توجهات به ویژه در خصوص حقوق سربازان بوده است و در این زمینه نیز هم مجلس و هم ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل انتظامی کشور و همچنین ما تلاش کرده‌ایم تا بهبودی در میزان حقوق سربازان حاصل شود اخیرا نیز در کمیسیون تلفیق مجلس پیشنهاد شده است که ۶۰ درصد حداقل حقوقی که برای کارکنان کادر در نظر گرفته‌ می‌شود، باید به سربازان پرداخت شود و این موضوع بسیار قابل توجه است و اگر در صحن علنی مجلس به تصویب برسد، حقوق سربازان درصد قابل توجهی افزایش خواهد داشت.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: در صورت تصویب این اعتبار می‌توانیم زحمات بی‌توقع سربازان که برای امنیت زحمت کشیده و نقش‌آفرینی می‌کنند را جبران کنیم. همچنین با توجه به اینکه مسئله مسکن و معیشت کارکنان از دغدغه‌های اصلی در لایه‌های مختلف فرماندهی به ویژه سردار اشتری و سرلشکر باقری است در تلاش هستیم تا هم در حوزه مسکن و همچنین معیشت کارکنان مشکلات برطرف شود.

سردار گودرزی با بیان اینکه اخیرا نیز تعدادی از منازل سازمانی افتتاح و در اختیار نیروها قرار داده شده است، خاطرنشان کرد: برای اینکه دغدغه مرزبانان را کمتر کنیم و آنها اگر سه روز در مرز هستند سه روز در کنار خانواده باشند شهرک‌های سازمانی را در دستور کار داریم البته متاسفانه تا به امروز که ۱۲ بهمن ماه است اعتبار منازل سازمانی برای سال ۱۴۰۰ محقق نشده است و امیدواریم تا پایان سال این اعتبار محقق شود.

او ادامه داد: البته برای سال ۱۴۰۱ برای این منظور اعتبار خوبی در نظر گرفته شده به شرط اینکه محقق شود. اگر این اعتبارات محقق شود شهرک‌های سازمانی را در حاشیه شهرهای مرزی و شهرهای مرزی برای مرزبانان احداث خواهد شد تا این دغدغه مرتفع شود.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ایجاد بازارچه‌های مرزی و ساماندهی کوله‌بران گفت: قوانین ما در این زمینه کمی متفرق است یعنی در این خصوص به طور مثال ما برای خودمان یک سری قوانین داریم، گمرک یک سری قوانین دارد و پایانه‌های مرزی که تحت نظارت وزارت راه هستند برای خودشان یک سری قوانین مشخص دارند.

سردار گودرزی تصریح کرد: در این زمینه در دو الی سه روز گذشته جلسه‌ای با حضور معاون اقتصادی ریاست جمهوری آقای محسن رضایی برگزار شد من نیز در آن جلسه حضور داشتم. ایشان در این زمینه دستورات خوبی را صادر کردند و امیدوار هستیم در آینده نزدیک بازارچه‌های مرزی یکسان‌سازی و منسجم شود و مردم مرز‌نشین از آن‌ها منتفع شوند.

او ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه‌ عایدی متوجه کسانی که در مرز هستند و مرزنشین هستند نمی‌شود.طبق قانون وظیفه مرزبانی و استیفای حقوق دولت و استیفای حقوق مرزنشینان را برعهده داریم. ما در تمام جلسات اعلام کرده‌ایم که اگر در زمان و مکان مشخص تحت نظارت و کنترل مرزبانی در بازارچه‌های مرزی عبور و مروری صورت بگیرد ما امنیت آن‌ها را برقرار می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور درباره امنیت مرزهای کشور نیز گفت: به فضل الهی با حضور مرزبانان و دستگاه‌های مختلفی که در تولید امنیت در چرخه دفاعی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند وضعیت مرزها مطلوب است.

ارسال نظر

پربازدیدترین