|
| کد مطلب: ۸۳۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد

بودجه ۴۲ هزار میلیاردی شهرداری را متوقف می‌کند

بودجه ۴۲ هزار میلیاردی شهرداری را متوقف می‌کند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد تعیین بودجه ۴۲ تا ۴۵ هزار میلیاردی برای شهرداری گفت: مگر می خواهیم مانع کار کردن شهرداری شویم که چنین بودجه ای پیشنهاد می دهیم؟

به گزارش آیند، سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران و با اشاره به پیشنهاد تعیین بودجه ۴۲ تا ۴۵ هزار میلیاردی برای شهرداری تهران گفت: اکثر اعضای شورا سابقه کار اجرایی در شهرداری و آشنایی با فضای درآمدی و هزینه ای شهرداری را دارند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از دوستان خواهش می کنم به هم اعتماد داشته باشیم و بپذیریم وقتی دوستان در شورا نکته ای را متذکر می شوند، براساس تجربیات همین کار اجرایی در شهرداری است و نگوییم که چون سال اول شوراست اهمیت نمی دهیم.

او با اشاره به مباحث مطرح شده در کمیسیون تلفیق افزود: در جلسه تلفیق بودجه در خصوص بودجه ۳ سناریو مطرح شد یکی ۷۰ هزار تا بود که برخی از دوستان با استدلال درست می گفتند اگر قرار است در شهر تحولی ایجاد شود باید بودجه را به ۷۰ هزار میلیارد افزایش دهیم.

علوی ادامه داد: نظریه دیگر موافقت با همین بودجه ۵۶ هزار میلیاردی بود که شورا نظارت کافی را برای تحقق آن انجام دهد. نظریه سوم اما بودجه ۵۲ هزار میلیاردی به علاوه ۵ هزار میلیارد (۵۲+۵) بود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: مباحث دیگر در کمیسیون تلفیق مطرح نشد و همین ۳ نظریه مطرح شده بود.

او با اشاره به اتفاقات افتاده در کمیسیون تلفیق گفت: دوستان را راضی کردیم که تحقق بودجه ۷۰ هزار میلیاردی به دلیل اینکه پیشنهاد خود شهرداری نبوده سخت می شود. بنابر این قرار شد تا ۵۶ هزار میلیارد را ملاک قرار دهیم و در کمیسیون ها روی این بودجه کار شود.

علوی خاطر نشان کرد: امروز قرار نبود که روی موضوعات هزینه ای و مصرفی صحبت شود. ولی چون دوستان اشاره کردند می گویم که ما هم معتقدیم بعضی از اعداد بالاست و یک هفته است هر روز جلسات مختلف داریم تا اعداد را واقعی کنیم.

او پرداخت دیون شهرداری را از اولویت های بودجه خواند و افزود: معتقد هستیم که طلبکاران از شهرداری که در ۴ سال گذشته کسی کمکشان نکرده به خیلی از مباحث ارجحیت دارند. لذا معتقدم بودجه ۵۶ هزار میلیاردی که مصوب کمیسیون است و ۱۰ روز روی آن کار شده است را نادیده نگیریم.

عضو شورای شهر تهران در خصوص مبنای بودجه ریزی گفت: مبنای بودجه ما نمیتواند ۴ سال گذشته باشد، اگر دنبال تحرک هستیم حتما باید سال ۹۶ را مبنا قرار دهیم.

او با اظهار تعجب نسب به مطرح شدن بودجه ۴۵ هزار میلیاردی گفت: شهرداری نزدیک ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد مصرف هزینه ای دارد و حالا که می گویند ۴۲ تا ۴۵ هزار میلیارد بودجه باشد یعنی انتظار داریم شهرداری با ۵ هزار میلیارد تحول ایجاد کند؟

علوی ادامه داد: من اصلا از این اظهارات تعجب می کنم. انگار دوستان دنبال ترمز گذاشتن برای شهرداری هستند تا کاری انجام ندهد.

ارسال نظر

پربازدیدترین