|
| کد مطلب: ۸۱۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد

اختصاص ۳۰ درصد بودجه عمرانی به ساماندهی حاشیه‌نشینی مشهد

اختصاص ۳۰ درصد بودجه عمرانی به ساماندهی حاشیه‌نشینی مشهد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تاکنون به‌طور میانگین ۱۵ درصد از بودجه‌های عمرانی شهرداری به حاشیه شهر تخصیص داده می‌شد، اما در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قصد داریم این عدد را به ۳۰ درصد برسانیم.

مهدی ناصحی در بیست‌ویکمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: این روزها عده‌ای به دلایلی نامعلوم حرکت‌هایی علیه اقدامات مدیریت شهری در فضای مجازی انجام می‌دهند. توصیه اخلاقی ما به این افراد این است که نقدها را عالمانه انجام دهند. به دنبال حواشی رفتن جز اتلاف وقت مدیریت شهری دستاورد دیگری ندارد.

او افزود: منتقدانی که حسن نیت دارند به صورت ارتباط مستقیم دغدغه‌های خود را مطرح نمایند تا نسبت به رفع و رجوع آنها اقدام کنیم. همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوان به مردم خدمت کرد.

ناصحی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: اعضای شورای شهر کارشناسان و مدیران مدیریت شهری در جلساتی که گاه تا ۱۲ ساعت به طول می‌انجامد، درحال بررسی دقیق اصلاح بودجه هستند و امیدواریم در جلسه آتی شورای شهر این اصلاحات مطرح و مورد بررسی نهایی قرار گیرد.

او با بیان اینکه یکی از شعارهای شورای ششم، تخصیص بودجه به حاشیه شهر و برقراری عدالت در پهنه‌های شهری است، ادامه داد: تاکنون به‌طور میانگین ۱۵ درصد از بودجه‌های عمرانی به حاشیه شهر تخصیص داده می‌شد، اما در حال حاضر امیدواریم در این دوره با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این عدد را به ۳۰ درصد برسانیم و شیب خدمات را به حاشیه شهر را افزایش دهیم. این اتفاق ارزشمند همت شهرداری را می‌طلبد تا در اقدامی جهادی فاصله به وجود آمده در این بافت‌ها را جبران کند.

ناصحی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، روز تکریم و گرامیداشت مادران و همسران شهدا، بیان کرد:، مادران شهدا غرس‌کنندگان نهال شهید و همسران آن‌ها بارورکنندگان این درخت تنومند هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۶ دی‌ماه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است. این روز شروع‌کننده جریانی بود که پس از مدت کوتاهی منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد. فرار شاه خائن، بسیاری از مردم را به این جمع‌بندی رساند که تغییر حکومت باید اتفاق بیفتد و تاریخ در این دوره دچار تحولی اساسی شد.

او ادامه داد: پیش از این هم محمدرضاشاه پهلوی در پی اتفاقات مختلف از کشور فرار کرده بود، اما با حمایت کشورهای بزرگ و قدرتمند زمان مجدد به کشور بازگشت. مردم در این روز به میانه میدان آمدند که این امر نشان می‌دهد که شرط تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف کشور است.

در ادامه این جلسه لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا تصویب شد که براساس آن در منطقه ۲ معبر فرعی توس ۴۷ واقع در بلوار توس با حفظ شماره به نام شهید حسن الهی، همچنین معبر فرعی شهید درودی ۷ واقع در بلوار توس، توس ۴۱ با حفظ شماره به نام شهید ابوالفضل طاهری و در منطقه ۱۰ معبر فرعی پیامبر اعظم (ص) ۵ واقع در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) با حفظ شماره به نام شهیدحسین پایدار نامگذاری شود.

همچنین لایحه اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی در محور بزرگراه پیامبر اعظم (ص) با قید دو فوریت تصویب شد که براساس این لایحه شهردار مشهد اجازه داده می‌شود با توجه به ضرورت و تسریع در اجرای طرح احداث چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به تملک املاک موجود در مسیر راه اقدام کند.

تصویب تحوه تامین پارکینگ در املاک دارای سابقه پاسخگویی و تشکیل قرارگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی شهید سلیمانی از دیگر مصوبه‌های این جلسه بوده است.

حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تشکیل قرارگاه اجتماعی شهید سلیمانی اظهار کرد: مفاسد اجتماعی یکی از بیماری‌هایی است که هر روزی که بر آن بگذرد و علاج نشود عمق بیشتری پیدا می‌کند و علاجش دشوارتر خواهد شد. لذا رسیدگی به این مسئله مهم است.

او ادامه داد: شهرداری مشهد مکلف است به منظور تمرکز بر آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری، کاهش و مقابله با آن تمامی ظرفیت‌ها و امکانات مادی و معنوی، مشارکت سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط، با اتکا به حلقه‌های میانی و ظرفیت‌های مردمی و با تأکید بر محله، مسجد و خانواده محوری نسبت به تهیه ساز و کار تشکیل قرارگاه اجتماعی با عنوان قرارگاه اجتماعی شهید سلیمانی ظرف مدت دو ماه اقدام کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین