|
| کد مطلب: ۷۷۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد

از خلیج فارس مواج تا تهران غبارآلود

از خلیج فارس مواج تا تهران غبارآلود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی هفته جاری سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد اما غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش خواهد داشت.

به گزارش آیند، صادق ضیاییان با اشاره به بارندگی‌های پراکنده در کشور اظهارکرد: امروز - ۶دی ماه - در مناطقی از هرمزگان و جنوب استان‌های کرمان و سیستان وبلوچستان رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وی افزود: در سایر مناطق کشور از امروز (۶دی ماه) تا چهارشنبه (۸دی ماه) جوی پایدار همراه با پتانسیل افزایش نسبی غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور اظهار کرد: چهارشنبه (۸دی ماه) با ورود سامانه بارشی در مناطقی از خوزستان، لرستان، جنوب ایلام، چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان و ارتفاعات کرمان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه (۹دی ماه) بارش در این مناطق تشدید می‌شود و گستره آن به‌تدریج مناطقی از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، اصفهان و جنوب استان‌های همدان و مرکزی را فرا می‌گیرد. جمعه (۱۰دی ماه) در بیشتر مناطق کشور، به‌جز شمال غرب و تا حدی غرب، شاهد بارندگی خواهیم بود بطوری‌که بارش در استان‌های واقع در نیمه جنوبی کشور شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان دوشنبه(۶دی ماه) و سه شنبه(۷دی ماه) خلیج فارس و پنجشنبه(۹ دی ماه) و جمعه(۱۰دی ماه) خلیج فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۷ دی ‌ماه) کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ( ۸ دی‌ ماه) نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶و۷دی ماه) بندرعباس با دمای ۲۷درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ارسال نظر

پربازدیدترین