|
| کد مطلب: ۷۶۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد

اولین غول جهان به طول 17 متر و وزن 40 تن را ملاقات کنید

جانور غول پیکر دریایی به طول 17 متر و به وزن 40 تن بیش از 246 میلیون سال پیش در اقیانوسی که صحرای نوادا شده، زیست می‌کرده است.

اولین غول جهان به طول 17 متر و وزن 40 تن را ملاقات کنید

به گزارش آیند ، دیرینه شناسان به رهبری مارتین ساندر از دانشگاه Bonn گزارش دادند Cymbospondylus youngorum می‌تواند اولین موجود غول پیکر زمین باشد.

فسیل قسمتی از این حیوان از لایه‌ای از سنگ‌های مربوط به تریاس میانه در کوههای دورافتاده آگوستا کشف شده است.

این حیوان نمونه ‌از یک ایکتیوسور{خزنده‌سان} است که به عنوان خزنده دریایی برای اولین بار بین 250 تا 90 میلیون سال پیش در اقیانوس‌های سیاره زمین شنا می‌کردند.

{ ایکتیوسورها گروهی از خزندگان دریایی کاملاً آبزی بودند که ظاهری شبیه ماهیان و آب‌بازسانان داشتند و در طول دوران میانه زیستی فرگشت یافتند بر اساس شواهد سنگواره‌ای، آن‌ها تقریباً ۲۵۰ میلیون سال پیش ظاهر شدند و حدود ۹۰ میلیون سال پیش نیز منقرض شدند.}

بر اساس سن گونه‌های تازه شناسایی شده، به نظر می‌رسد ایکتیوسورها در 3 میلیون سال به چنین اندازه وسیعی، سریعتر از نهنگ‌ها تکامل پیدا کردند.

سر کشف شده این حیوان 2 متر طول دارد.

پروفسور ساندر در این باره گفت اولین اسکلت این نوع حیوان در جنوب انگلیس و آلمان مربوط به 250 میلیون سال پیش، به عنوان اولین خزندگان قبل از دایناسورها کشف شد.

بقایای این غول دریایی در سال 1998 در کوه‌های آگوستا کشف شد اما به دلیل کشف تنها چند مهره کنار هم، اهمیت این کشف روشن نشد.

وی افزود اناتومی مهره‌ها نشان داد قسمت جلویی حیوان ممکن است لای صخره پنهان باشد.

سپس در سال 2011 بود که محققان تصور درست از حیوان را نشان دادند.

به گفته ساندر این بزرگترین حیوان کشف شده و اولین موجود غول پیکری است که تا به حال روی زمین زندگی می‌کرده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین