|
| کد مطلب: ۷۴۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد

زاکانی: برخی قدرت را برای کسب ثروت می‌خواهند

زاکانی: برخی قدرت را برای کسب ثروت می‌خواهند

شهردار تهران درباره خدمت به مردم گفت: برخی ثدرت را برای ثروت اندوزی می خواهند نه برای خدمت به مردم. انقلاب اسلامی از مشغولین درخواست می کند که هر کجا هستند توجه شان به قدرت معطوف به خدمت باشد نه ثروت اندوزی/

به گزارش آیند، علیرضا زاکانی در مراسم بهره برداری از پروژه تقاطع غیر هم‌سطح سه راه باقرشهر و پل جهتی اتصال بزرگراه امام رضا (ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار گفت: موضوع خدمت و نسبت آن با قدرت مشخص است. برخی قدرت را برای کسب ثروت می‌خواهند و برخی هم توجه‌شان به قدرت در توجه به ارائه خدمت است. انقلاب اسلامی از مشغولین درخواست می‌کند که هر کجا هستند توجه‌شان به قدرت معطوف به خدمت باشد نه ثروت‌اندوزی.

او افزود: در کنار توجه به فرصت‌ها باید به این نکته توجه داشته باشیم که زمان محدود است و کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد. امروز در شهرری و باقرشهر افتتاح پل غیرهم سطح را انجام دادیم که نمودی از کار جهادی و مدیریت جهادی است. گام خدمتی که در فرصت کوتاه دو ماهه به همت دوستان معاونت عمرانی برداشته شده، اقدامی که سال‌ها به دلایل مختلف صورت نگرفته بود امروز به اتمام رسید. امیدواریم نمود چنین اقداماتی برای جای جای شهر قابل مشاهده باشد و با مدیریت جهادی تلاش خود را معطوف به بالا بردن سطح خدمت به مردم انجام دهیم.

زاکانی تاکید کرد: امیدواریم در مسئولین نظام جمهوری اسلامی شهیدانه زیستن به عنوان یک مکتب مورد توجه قرار گیرد. پروژه امروز با توجه به ویژگی‌هایی که دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ چرا که از قدیم این محل به عنوان گلوگاهی موجب معطلی مردم به ویژه در مراسمات و ایام پایانی هفته بوده که امیدواریم این گشایش بتواند برای مردم خدمتی را ارائه کرده باشد.

شهردار تهران گفت: همزمان با این پروژه شاهد افتتاح پروژه بزرگراه شهید رستگار نیز بودیم که از همین جا هزاران صلوات به روح این شهید بزرگوار می‌فرستیم. مجموعه شهید رستگار مقرر بود به عنوان کمکی بزرگراه بسیج مورد استفاده قرار گیرد اما دچار مشکلاتی با گشایش امروز حرکت به سوی جنوب و غرب تسهیل خواهد شد.

زاکانی افزود: برای من افتخار است که پس از سه ماه و ۱۱ روز از توفیق خدمتم در شهرداری تهران چهارمین پروژه‌ای که عملیاتی شده است را افتتاح می‌کنیم. پروژه‌های بسیار جدی در دستور کار معاونت عمرانی قرار گرفته که یکی از آن‌ها پروژه شهید شوشتری است که با معارضین آن که عمدتا از نهادها هستند جلسات متعددی داشته‌ایم تا رینگ شرقی تهران را تکمیل کنیم.

شهردار تهران به بازگشایی بزرگراه یادگار امام نیز اشاره کرد و افزود: این بزرگراه دچار انسداد شده و اقدامات برای تملکات در این پروژه در دستور کار قرار گرفته و بناست با کار شبانه روزی با تکمیل این پروژه گشایش جدی برای غرب تهران داشته باشیم. پروژه دیگری که دنبال می‌شود بحث ۹۸ رمپ و لوپ است که با ایجاد آن حدود ۷۰۰ کیلومتر راه مردم نزدیک‌تر خواهد شد و با سرعت بیشتری به مقصد می‌رسند. این امر در حوزه هوای پاک،‌ صرفه جویی در وقت و آرامش مردم تأثیرگذار است. ۱۳ مورد از این رمپ و لوپ‌ها در شش ماهه نخست در دستور کار قرار گرفته است.

او تأکید کرد:‌ امیدواریم در تهران بتوانیم خدمات مناسب را به مردم ارائه کنیم. ما باید خودمان را با خودمان مقایسه کنیم و خود را در پیشگاه خداوند و مردم بدهکار بدانیم. امیدواریم در مسیر کارهای خوب گذشتگان ما نیز کارهای خوبی انجام دهیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع بافت ناپایدار در تهران اشاره کرد و افزود: فاصله شمال به جنوب تهران بسیار زیاد و واضح است لذا نیازمند کارهای جدی در جنوب شهر هستیم. البته از شمال شهر هم نباید غفلت کنیم. آنچه تحت عنوان کوه‌نشینان ذکر می‌شود در مناطق جنوبی زندگی می‌کنند که اسباب تکلیف وظیفه سنگینی به دوش ما می‌گذارد. در تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم که عمدتا در مناطق جنوبی شهر هستند لذا باید با ایجاد تسهیلات و پروژه‌های ویژه همان طور که ناظر بر مناطق شمالی بسترسازی می‌کنیم باید در جنوب شهر نیز اقدامات ویژه انجام دهیم.

زاکانی گفت: در این میان شهرری به عنوان قبله تهران باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا بتوانیم اقدامات اساسی انجام دهیم. آنچه گمشده جامعه ماست امروز فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری است.

ارسال نظر

پربازدیدترین