|
| کد مطلب: ۷۳۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

بودجه شهرداری تهران را کاهش دادیم

بودجه شهرداری تهران را کاهش دادیم

نامه چمران به کمیسیون ۳۸ شهرداری درباره رای ساخت دو طبقه اضافی پاساژ «علاالدین»

نامه چمران به کمیسیون ۳۸ شهرداری درباره رای ساخت دو طبقه اضافی پاساژ «علاالدین»

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه قطعا و یقینا رای ساخت دو طبقه اضافه برای پاساژ «علاالدین» بازگردانده خواهد شد، افزود: قطعا ساخت دو طبقه اضافه برای این پاساژ عملیاتی نخواهد شد.

به گزارش آیند، مهدی چمران در پایان سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات این جلسه شورا گفت: در این جلسه یک فوریتی در ارتباط با انتقال نمایشگاه تهران و استفاده از نمایشگاه شهر آفتاب در دستورکار اعضا قرار گرفت و درباره آن بحث و بررسی شد. شهر آفتاب با بودجه بالایی ساخته شده و از سوی دیگر نمایشگاه بین‌المللی تهران نیز در محدوده‌ای قرار گرفته که هر گاه در آنجا نمایشگاهی برگزار می‌شود اعتراض همسایگان آن محدوده را به همراه دارد.

او ادامه داد: در حقیقت برگزاری نمایشگاه‌های پر ازدحام در نمایشگاه بین‌المللی تهران با مشکلاتی همراه است و ترافیک سنگینی را در آن محدوده ایجاد می‌کند لذا یک فوریت طرحی مورد بررسی قرار گرفت که در آن نمایشگاه شهر آفتاب که در دوره گذشته مورد استفاده قرار نگرفته آماده شود تا سال آینده نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برگزار شود تا مردم محدوده نمایشگاه بین‌المللی تهران کمی از ترافیک اطراف محل سکونت‌شان کاسته شود.

رئیس شورای شهر تهران به طرح اصلاح بودجه سال جاری شهرداری تهران به عنوان یکی دیگر از دستور کارهای جلسه امروز شورا اشاره کرد و افزود: بر خلاف روال سال‌های گذشته که شاهد افزایش بودجه بوده‌ایم امسال اصلاح بودجه برای کاهش انجام شد، چرا که بودجه را در دوره گذشته درست ندیده بودم لذا قابل تحقق نیز نبود. به شکلی که از ابتدای سال تا کنون ۱۷ هزار میلیارد تومان محقق شده و برای سه ماه آینده نیز در شرایط مطلوب ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت که مجموعا تحقق بودجه به ۳۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

او تاکید کرد: این در شرایطی است که بودجه سال جاری شهرداری تهران حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که در اصلاح بودجه آن را به ۳۷ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کاهش دادیم و ۵۰۰۰ میلیارد تومان نیز پیش بینی کردیم که اگر ۳۷ هزار میلیارد تومان محقق شد و درآمد افزایش پیدا کرد این ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای تامین اتوبوس و واگن مترو هزینه شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص پاساژ علی‌الدین و اجازه ساخت دو طبقه بر روی این پاساژ که در کمیسیون ماده ۳۸ به تصویب رسیده است نیز گفت: کمیسیون ماده ۳۸ بحث معاملات شهرداری و اختلافات معاملات را پیگیری می‌کند. در این کمیسیون بحث شهرسازی مطرح نیست. بنابراین اینکه اجازه ساخت طبقه اضافه داده شود بحث شهرسازی است در حالی که در این کمیسیون پیمانکاران حضور پیدا می‌کنند و اختلافات مورد بررسی و حل و فصل قرار می‌گیرد. لذا چنین پرونده‌ای نباید به آنجا می‌رفت و موضوع را دنبال خواهیم کرد.

او ادامه داد: متاسفانه به جای یک طبقه قبلی که در گذشته حذف شده اجازه ساخت دو طبقه به این پاساژ داده شده است. بر همین اساس روز گذشته نامه‌ای به کمیسیون ماده ۳۸ ارسال کردم که در آن تاکید شد در این کمیسیون تنها بحث معاملات و اختلافات شهرداری پیگیری می‌شود و باید در حیطه قانون و وظایف خود عمل کنند. پرونده این پاساژ در دوره گذشته نباید به این کمیسیون می‌رفته که به اشتباه یا هر دلیل دیگری رفته و چنین رایی داده شده است. قطعا و یقینا باید این رای برگردد و چنین چیزی عملیاتی نخواهد شد.

ارسال نظر

پربازدیدترین