|
| کد مطلب: ۷۳۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد

۹۶/۶ درصد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ایران باسوادند

۹۶/۶ درصد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ایران باسوادند

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور فعالیت نهضت سوادآموزی از ابتلای انقلاب تاکنون را تشریح کرد.

به گزارش آیند، گردهمایی مسئولین سامانه سوادآموزی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مشهد برگزار شد. شاپور محمدزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در این گردهمایی فعالیت‌های نهضت سواد آموزی از ابتدا انقلاب تا کنون را دارای دستاورد‌های بسیاری دانست و عنوان کرد: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال علی‌رغم مشکلات عدیده موجود بیش از ۹۶/۶ درصد در سطح کشور به طور میانگین باسواد هستند.

او افزود: فعالیت در حوزه سوادآموزی نیازمند اعتقاد، جدیت و صبر است و کار در این حوزه صد در صد جهادی است.

محمدزاده تاکید کرد: یکی از ۱۱ برنامه اولویت دار وزیر محترم آموزش و پرورش با عنوان «انسداد مبادی بیسوادی، جذب بازماندگان از تحصیل و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان به ویژه در مناطق کم برخوردار» به طور مستقیم به حوزه سوادآموزی اشاره دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری اینگونه نشست‌ها با تقویت روحیه کارکنان و رضایت شغلی آن‌ها منجر به توانمندی و افزایش بهره‌وری سازمانی می‌شود، افزود: نظارت بر سه حوزه شناسایی جذب و ثبت نام، ارائه آموزش‌های باکیفیت و اثربخش همچنین ارزشیابی پایان دوره مورد تاکید است.

محمدزاده در پایان گفت: گزارشات سامانه معاونت سواد آموزی مبنای انجام کلیه اقدامات بعدی از جمله تخصیص اعتبارات است، لذا صحت اطلاعات ورودی به این سامانه می‌تواند بهره‌وری سازمانی را ارتقا دهد.

ارسال نظر

پربازدیدترین