|
| کد مطلب: ۷۳۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد

مانورهای پیاپی در ایستگاه‌های خاص مترو

مانورهای پیاپی در ایستگاه‌های خاص مترو

مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی، مانور‌های ایمنی در سطح کارگاه‌های فعال شرکت مترو تهران برگزار می‌شود؛ حتی در برخی موارد مانند ایستگاه توحید در خط ۷ که شرایط خاصی دارد، مانورها در 2 نوبت صبحگاه و شامگاه ایمنی صورت می‌پذیرد.

به گزارش آیند، مهندس علی امام مدیرعامل شركت مترو تهران با اعلام این مطلب افزود: به منظور پیشگیری از بروز حوادث متداول كار در فضاهای زیرزمینی كه منشاء انسانی و یا طبیعی دارند، آموزش‌های لازم و مانورهای ایمنی بعضاً حتی به صورت روزانه در كارگاه‌های عملیاتی شبكه مترو برگزار می‌شود. در برخی كارگاه ها مثل كارگاه احداث ایستگاه توحید در خط 7 نیز كه شرایط خاصی دارند، دستورالعمل‌های ایمنی با ملاحظات سختگیرانه تری دنبال می‌شود تا حادثه ای رخ ندهد.

مهندس امام در ادامه افزود: عملیات عمرانی خصوصاً در فضاهای زیرسطحی، معمولاً با مخاطراتی همراه است که اگر پیمانکاران موارد و توصیه‌های ایمنی را به طور دقیق رعایت نکنند، خسارات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

این امر در حالی است که نمایندگان واحد HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) دائماً در کارگاه‌های فعال شرکت مترو مراقب اوضاع هستند و موارد لازم را به دست‌اندرکاران مربوطه گوشزد می‌کنند.

مدیر عامل شرکت مترو در پایان گفت: بروز حوادثی که منجر به جرح و یا فوت عوامل اجرایی پروژه‌های عمرانی می‌شود، تبعات اجتماعی جبران‌ناپذیری برای خانواده فرد حادثه دیده در پی خواهد داشت و به همین سبب ملاحظات ایمنی را با حساسیت مضاعف و برگزاری جلسات متعدد آموزشی و عملی در کارگاه‌های ساخت مترو دنبال می‌کنیم تا حلاوت اقدامات عمرانی برای هیچ شخص و خانواده ای به خاطره‌ای مکدر تبدیل نشود.

ارسال نظر

پربازدیدترین