|
| کد مطلب: ۷۰۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

آقای رئیس جمهور مبادا در مواجهه با تابلوهای وحشتناک تهران احساسی عمل کنید!

آقای رئیس جمهور مبادا در مواجهه با تابلوهای وحشتناک تهران احساسی عمل کنید!

پریسا هاشمی: علیرضا زاکانی، شهردار تهران پس از حضور در هرندی و بین معتادان و کارتن‌خواب‌های این محله، از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران خواست که از این محله بازدید کرده و با ساکنان این محله‌ها هم‌صحبت شود تا در جریان مشکلات آنها قرار گیرد. رئیس جمهوری هم به صورت سرزده به این محله محروم رفته و شرایط این محله‌های تهران را از نزدیک بررسی کرد. رئیس جمهوری ایران و شهردار تهران هر دو برای ساماندهی به شرایط این محله‌ها تاکید کردند. اقدامی که هر چند سال یکبار انجام می‌شود اما تاکنون این اقدامات نتیجه مثبتی نداشتند. ساماندهی محلات باغ‌آذری، هرندی و شوش و پاکسازی آن از معتادان متجاهر و کارتنخواب‌ها همیشه باعث شد آسیب‌ها برای مدتی در تمام شهر تهران پخش شود و با گذشت مدتی دوباره این محلات به کلونی معضلات اجتماعی تبدیل شوند. بنابراین ساماندهی این محلات، معتادان متجاهر و بی‌سرپناهان همچون تیغی دو لبه است که می‌تواند شرایط را بهتر یا بدتر کند.

زندگی تلخ و کثیف در باغ‌آذری و هرندی

مجید ابهری، رفتار شناس در این باره به خبرنگار اجتماعی آیند گفت: خدا را شکرگزارم که بعد از 40 سال تلاش در زمینه آسیب‌شناسی اجتماعی بالاخره دو تن از مسئولین اصلی نظام با چشم خود دیدند که معضلات اجتماعی چه بلایی بر سر بخشی از کشور ما آورده است.

او افزود: زنان و مردان، نوجوانان و سالمندان که با تزریق موادمخدر در کوچه پس کوچه‌های هرندی و باغ‌آذری زندگی بسیار تلخ و کثیفی دارند با چشم دیده شدند. شهردار تهران و رئیس جمهوری با چشم خود دیدند که چه اتفاقات تلخی در این کشور روی می‌دهد و چه آینده‌ای در انتظار نسل بعدی خواهد بود.

از 12 شب به بعد کسی جرات عبور از برخی محلات تهران را ندارد

این رفتارشناس گفت: در 40سالی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنم، بارها و بارها اعلام کردم که این خطربزرگ بیخ گوش تهران آنگونه است که روی بمب و دینامیت در حال زندگی هستیم. باغ‌آذری، دروازه غار و خیابان‌های اطراف میدان راه‌آهن مملو از معتادانی است که همچون جانوران زندگی می‌کنند. اگر یک شب از ساعت 12 شب به بعد جرات کند به آنچا قدم بگذارد متوجه می‌شود که مافیای موادمخدر چه طرح‌های شومی در سر می‌پروراند.

عفونتی که هر از چند گاه در پایتخت پخش می‌کنیم

مجید ابهری تاکید کرد: زمانی خاک سفید و مناطق حاشیه‌ای آن، فرحزاد، بزرگراه شهید چمران، یادگار امام (ره) و… پاتوق‌های مختلف معتادان و قاچاق‌فروشان بود. همان زمان بارها و بارها اعلام کردم که با پراکنده کردن این افراد در سطح تهران این عفونت را در پیکره پایتخت پخش خواهیم کرد. اینک ضمن تشکر از علیرضا زاکانی و رئیس جمهور دلسوز و مهربان دوباره عرض می‌کنم؛ «ساماندهی محلاتی همچون هرندی نیاز به کارشناسان خبره و زبده دارد و کاری نیست که از روی احساس انجام گیرد.»

جمع‌آوری 24 ساعته معتادان توسط نیروی انتظامی

او با اشاره به این که از بین بردن این مناطق کاری ندارد، افزود: نیروی انتظامی ظرف 24 ساعت می‌تواند تمام معتادان را جمع‌آوری کند. اما پس از آن چه اتفاقی می‌افتد؟ از بین بردن این مناطق یعنی پخش این عفونت بر پیکره پایتخت جمهوری اسلامی ایران. بنابراین باید کارگروهی متشکل از نخبگان آسیب‌های اجتماعی بر انتقال این افراد و پاکسازی این مناطق نظارت کنند.

تصور کودکانی که معتادان را می‌بینند از مسئولان

این رفتارشناس گفت: کودکانی که از مقابل این افراد به مدرسه رفته و برمی‌گردند چه تصوری از مسئولین خواهند داشت؟ پراکنده کردن این افراد در پایتخت خطراتی دارد. ضمن تشکر از توجه مسئولان محترم می‌گویم به راهنمایی‌های دلسوزان توجه کنید.

تابلوهای وحشتناک و مناظر آزار دهنده در تهران

مجید ابهری افزود: تمام ما در مقابل این تابلوهای وحشتناک و مناظر آزاردهنده مسئول هستیم. بیایید دست به دست هم بدهیم و اجازه ندهیم آلودگی در کشورمان پراکنده شود. این معتادان بیمارانی هستند که باید درمان شده و به آغوش جامعه برگردند و درمان آنها کاری ضربتی نیست که در یک هفته یا یک ماه انجام شود. بنابراین استدعا دارم توجهات خود را بذل بر راهنمایی و دلسوزی کارشناسان معطوف کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین