|
| کد مطلب: ۶۸۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

دولت به زودی بدهی‌های خود به شهرداری را می‌پردازد

دولت به زودی بدهی‌های خود به شهرداری را می‌پردازد

پس از سالها مطالبات دولت و شهرداری روی میز بررسی قرار گرفته و به گفته نائب رئیس شورای شهر تهران قرار است تکلیف مطالبات و بدهی‌ها مشخص شود.

پریسا هاشمی: شهرداری تهران سالیان سال است که درباره بدهی‌های خود از دولت خبر می‌دهد. از آن سو دولت هم از بدهی‌های شهرداری می‌گوید و سازمان تامین اجتماعی هم گاهی حساب‌های بانکی شهرداری را بلوک می‌کند تا شهرداری تهران بدهی خود را به این سازمان بپردازد. در دوره پنجم مدیریت شهری دولت و مدیریت شهری اصلاح‌طلب بودند و با ورود شهردار به هیئت دولت بسیاری بر این پندار بودند که این مشکل بین شهرداری و دولت حل خواهد شد. اما با گذشت 4 سال از همسویی دولت و مدیریت شهری هیچ گشایشی در پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری رخ نداد. عمده‌ترین بدهی دولت به شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی است که قابل کتمان یا انکار نیست. آیا در این دوره که مدیریت شهری، مجلس و دولت اصولگرا هستند این مشکل حل می‌شود؟ پرویز سروری، نائب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آیند به این سوال پاسخ داده و تاکید کرد: بر اساس گزارش علیرضا زاکانی، شهردار تهران دولت مطابق با انتظار همگان اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و شاهد روند رو به رشدی هستیم.

او با اشاره به توافقات بین شهرداری و دولت، افزود: بنا است که دولت این اقدامات را به تدریج انجام دهد و بعضی از این توافقات به زودی اعلام خواهد شد. مسلما این توافقات حاکی از آن است که دولت در مسیر درستی حرکت می‌کند.

پرویز سروری در پاسخ به این سوال که ممکن است بدهی و مطالبات شهرداری و دولت تهاتر شود؟ گفت: ممکن است بدهی‌ها و مطالبات به صورت تهاتر، نقدی و یا هر شکلی صورت بگیرد. اما دولت مصمم است که بدهی شهرداری را بیش از تصور اذهان پرداخت کند. از این سو شهرداری هم تلاش می‌کند که طلب‌های دولت را مستندسازی کرده و مازاد آن را بپردازد.

او در پاسخ به این سوال که بدهی دولت به شهرداری در حوزه ساخت و سازهای بدون مجوز نیز به شهرداری پرداخت خواهد شد یا خیر؟ تاکید کرد: بدهی‌های دولت به شهرداری در حوزه‌های گوناگونی است و تاکنون تعهدات خود را انجام نداده است. یکی از این تعهدات حوزه ساخت و توسعه مترو است.

طبق قانون شهرداری‌ها نظارت بر آب شر برعهده شهرداری است. آیا قرار نیست این موضوع توسط شهرداری پیگیری شود؟ پرویز سروری در پاسخ به این سوال گفت: این مسئله را از شهردار تهران پیگیری خواهم کرد. البته با توجه به اینکه شهردار تهران در تمام جلسات هیئت دولت شرکت می‌کند و این امکان وجود دارد که استیفای حقوق مردم و شهروندان تهرانی را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم..

او در ادامه افزود: بنده از وزیر نیرو و شهردار در زمینه آب شرب و در مورد توافقات و پیگیری‌ها سوال خواهم کرد. اما نکته قابل توجه این است که در بخش برق شهری سیستم کل تهران ال.ای.دی شده که این امر تعامل مهمی بین دولت و شهرداری برای تحقق شهری با نشاط و منظم است.

ارسال نظر

پربازدیدترین