|
| کد مطلب: ۶۷۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد

آقای وزیر در امور انتقال آب خزر دخالت نکنند!

آقای وزیر در امور انتقال آب خزر دخالت نکنند!

نماینده بابل در مجلس درباره انتقال آب خزر به سمنان، گفت: اعتراض خود و مردم استان را به رئیس‌جمهور محترم و همین‌طور وزارت راه و شهرسازی رساندیم و درخواست داریم که به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این امور دخالت نکنند.

به گزارش آیند: مهدی سعادتی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به بحث مطرح‌شده از سوی وزیر راه و شهرسازی در مورد انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تاکید کرد: اخیر بحث انتقال آب دریای خزر توسط رستم قاسمی در وزارت راه و شهرسازی که نه درگذشته مسئولیتی در این حوزه داشت و نه مصلحت بود که در این مقطع زمانی چنین بحثی به وجود بیاید مطرح‌شده است و این مسئله باعث تعجب افراد زیادی شد. موضوع انتقال آب دریای خزر به استان سمنان از سال‌ها پیش مطرح‌شده و شاخص‌ها و موانع متعددی داشته است که در دولت‌های گذشته هم موردبررسی قرارگرفته است.

او افزود: اما اخیر بحث انتقال آب دریای خزر توسط رستم قاسمی در وزارت راه و شهرسازی که نه درگذشته مسئولیتی در این حوزه داشت و نه مصلحت بود که در این مقطع زمانی چنین بحثی به وجود بیاید مطرح‌شده است و این مسئله باعث تعجب افراد زیادی شد.

سعادتی گفت: در جریان هستید که مباحث و فعل‌وانفعالات دریای خزر و موضوع حق آب‌هایی که وجود دارد خوب نیست. اخباری حاکی از عقب‌نشینی دریای خزر است. چنین بحثی نیاز به کارشناسی جدی و پیداکرده راه‌های جایگزین دارد.

میانگین آب‌های سطحی در استان مازندران افتضاح است

نماینده مردم بابل درمجاس تاکید کرد: میانگین آب‌های سطحی که در ایران مهار می‌شود به عدد 52 درصد می‌رسد اما در استان مازندران بین 8 تا 12 درصد است. درنتیجه انتقال آب دریای خزر و مطرح کردن چنین موضوعی اصلاً به مصلحت و اکوسیستم کشور نیست و یکی از مواردی است که باید با حساسیت خیلی بالا با آن برخورد شود و برنامه‌ریزی دقیق وجود داشته باشد.

او ضمن اشاره به نامه مخالفت نمایندگان ادوار و فعلی استان‌های شمالی در مجلس به رئیس‌جمهور برای انتقال آب دریای خزر به سمنان، گفت: اعتراض خودمان و مردم استان را به رئیس‌جمهور محترم و همین‌طور وزارت راه و شهرسازی رساندیم و درخواست داریم که به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این امور دخالت نکنند.

سعادتی افزود: منافع استان‌های شمالی باید مدنظر قرار گیرد و مسئولان باید بدانند که این موضوع، مسئله‌ای نیست که بتوانیم به‌سادگی از آن بگذریم. چراکه با حساسیتی که وجود دارد و فضاهایی که در استان است بهتر است ازاین‌دست مصاحبه‌ها از طرف مسئولان انجام نشود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: شاید وزیر محترم به دلیل فشار مجمع استانی این صحبت را انجام داده است امیدوار هستیم از این نظر منصرف شوند و شاهد باشیم که انتقال آب دریای خزر منتفی شود. هرچند تاکنون منتفی شده بود اما امید است به‌صورت رسمی جلوی آن گرفته شود. / افکار نیوز

ارسال نظر

پربازدیدترین