|
| کد مطلب: ۱۱۹۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد

سرنوشت غم‌انگیز بچه غزال معلول! + عکس و فیلم

(ویدئو) سرنوشت غم‌انگیز بچه غزال معلول گله بیش از ۳۰ دقیقه دور بچه غزال جمع شد. آن‌ها صبر و اراده باورنکردنی از خود نشان دادند و کوچولو را تشویق کردند. با این حال، علیرغم تلاش آنها، مشخص شد که گله باید تصمیم دشواری بگیرد. با اکراه، یکی یکی شروع به ترک بچه غزال کردند.

سرنوشت غم‌انگیز بچه غزال معلول! + عکس و فیلم
منبع: فرارو |

دو عقاب سعی می‌کنند یک بچه غزال تازه متولد شده را که به دلیل ناهنجاری از سوی والدین رها شده شکار کنند.

تونی فری، یکی از علاقه‌مندان به طبیعت به اندازه کافی خوش شانس بود که شاهد این اتفاق غم انگیز باشد. او می‌گوید: در یک صبح آرام در پارک فرامرزی کاگالاگادی در آفریقای جنوبی، گله‌ای از غزال‌ها توجه من را جلب کرد. در گله یک بچه غزال تازه متولد شده تلاش می‌کرد تا بایستد، اما نقص در پاهایش این کار را سخت کرده بود. هم زیبا بود و هم غم‌اگیز. گله بی وقفه تلاش کرد تا به کوچولو کمک کند تا بایستد، اما موفق نشد.

گله بیش از ۳۰ دقیقه دور بره جمع شد. آن‌ها صبر و اراده باورنکردنی از خود نشان دادند و کوچولو را تشویق کردند. با این حال، علیرغم تلاش آنها، مشخص شد که گله باید تصمیم دشواری بگیرد. با اکراه، یکی یکی شروع به ترک بچه غزال کردند.

گله‌های غزال به هم می‌چسبند و برای رشد به وحدت تکیه می‌کنند. آن‌ها گروه‌های اجتماعی قوی را تشکیل می‌دهند که به آن‌ها کمک می‌کند تا بر چالش‌ها غلبه کنند. غزال‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و نزدیک می‌مانند و به عنوان یک تیم برای یافتن غذا و آب و دوری از شکارچیان کار می‌کنند. اقدامات هماهنگ و هوشیاری مداوم آن‌ها نشان دهنده قدرت وحدت در غلبه بر موانع و تضمین بقای جمعی آنهاست.

یک عقاب قهوه‌ای رنگ که محیط اطراف را بررسی می‌کرد، بچه غزال آسیب‌پذیر را دید. عقاب با تشخیص فرصتی برای یک غذای آسان، در یک چشم به هم زدن به پایین پرید. عقاب از نزدیک به بره نگاه کرد و به دقت موقعیت را ارزیابی کرد و از خطر احتمالی آن کاملا آگاه شد.

عقاب‌های قهوه ای، شکارچیان ماهری هستند که از هر فرصتی برای صرف غذا استفاده می‌کنند. آن‌ها با بینایی قوی و تصمیم گیری سریع خود می‌توانند از طعمه‌های آسیب پذیر یا محافظت نشده بهره ببرند. این عقاب‌ها غرایز و چابکی دارند تا از هر فرصتی که به دست می‌آورند نهایت استفاده را ببرند. سازگاری و تمرکز آن‌ها را به شکارچیان موفق تبدیل می‌کند.

در حالی که بچه غزال سعی می‌کرد از دست یکی از عقاب‌ها فرار کند، ناگهان عقاب دیگری فرود آمد و این حیوان ضعیف را شکار کرد. معلوم بود که بره برای دفاع از خودش خیلی کوچک و ضعیف بود و خیلی زود تبدیل به یک وعده غذایی شد. بدشکلی در پاهایش فقط اوضاع را برایش سخت‌تر می‌کرد، زیرا بره در دفاع از خود درمانده‌تر بود.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

ارسال نظر

پربازدیدترین