|
| کد مطلب: ۱۱۸۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد

کشف قدیمی‌ترین نقاشی انسان‌های اولیه(نئاندرتال) در فرانسه! +فیلم

حکاکی‌های کشف شده در یکی از غار‌های شناخته شده در فرانسه احتمال می‌دهد که قدمت آن‌ها حداقل به ۵۷۰۰۰ سال پیش و به عصر نئاندرتال‌ها می‌رسد.

کشف قدیمی‌ترین نقاشی انسان‌های اولیه(نئاندرتال) در فرانسه! +فیلم
منبع: فرارو |

باستان‌شناسان در غاری در لوآر در فرانسه حکاکی‌هایی پیدا کردند که با قدمت ۵۷ هزار سال احتمالا قدیمی‌ترین نمونه نقاشی انسان‌های اولیه (نئاندرتال) در این کشور و اروپا به شمار می‌رود.

تا کنون در هیچ‌یک از غار‌های فرانسه نقاشی‌هایی با این قدمت کشف نشده است. دانشمندان در مطالعه خود که توسط مجله PLOS One منتشر شده است، این علائم را تجزیه‌و‌تحلیل کرده و آن‌ها را با سایر علائم موجود در سراسر جهان مقایسه کردند.

محققان نه‌تن‌ها تشخیص دادند که این آثار توسط انسان‌ها ساخته شده‌اند، بلکه با بررسی لایه‌های رسوبی غار متوجه شدند که دهانه آن حداقل برای ۵۷ هزار تا ۷۵ هزار سال پیش مدفون بوده است. زمان اعلام‌شده به مدت‌ها قبل از آن مربوط می‌شود که به عقیده دانشمندان، انسان خردمند به این قسمت از اروپا قدم بگذارد. براساس این موضوع و همچنین ابزار‌هایی که در سراسر غار پیدا شده است، دانشمندان ادعا کرده‌اند که نقاشی‌ها توسط نئاندرتال‌ها کشیده شده‌اند.

این نوع از کشفیات نه تنها به‌علت نمایش قدیمی‌ترین آثار کشف‌شده اهمیت دارند، بلکه در مقابل این نظریه قرار می‌گیرند که در آن‌ها گفته شده است نئاندرتال‌ها ضعیف و احمق بوده‌اند.

غار اشاره‌ شده در این گزارش اولین‌ بار در سال ۱۸۴۶ کشف شد. چندین سال بعد، در سال ۱۹۱۲ غار به‌درستی حفاری شد و مجموعه‌ای از ابزار‌های سنگی و استخوان‌های گاومیش کوهان‌دار در داخل آن پیدا شد که نشان می‌داد شکارچیان دوران پارینه‌سنگی به این مکان رفته‌اند. محققان تا دهه ۱۹۷۰ نقاشی‌های نئاندرتال را ندیده بودند. اکنون پس از گذشت چندین دهه، مشخص شده که این آثار احتمالاً چه زمانی ساخته شده‌اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین