|
| کد مطلب: ۱۱۷۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

تهران بعد از زلزله، نه آب و نه هیچ، پایان تهران

سالهاست درباره زلزله بزرگ تهران (هر لحظه) گزارش و هشدار می دهیم ولی تا تیک اولیه زلزله سنج همه انگار نه انگار! در تهران ملک می خرند، مرکز خرید درست می کنند این می کنند و آن می کنند !

تهران بعد از زلزله، نه آب و نه هیچ، پایان تهران
*فریبرز ناطقی الهی
بر عده ای وظیفه است بر اساس علم و دانش موضوع هشدار بدهند و برای بقیه هم حکم آن است که گوش فرا دارند یا بدلخواه عمل کنند. چند روزی است که بدون آب آنهم به یک دلیل بسیار کم اهمیت همه تهران و بخصوص ساختمانهای بلند مرتبه فلج شده اند؟ این تازه بدلیل ورود مقداری آوار ناقابل در ورودی لوله های خط انتقال است که بسادگی قابل مرمت است !؟

دو خط بکی بتنی و دیگری فولادی آب سد کرج را به تهران می رساند که بر اساس مطالعات حقیر در صورت شکست در زلزله که خیلی هم محتمل هست، تهران ماهها آب نخواهد داشت بلکه عملا سالها. این در حالی است که حدود ٧٠ درصد شهر تخریب، بخصوص با بازسازی های ویرانگر دیوارها که توسط شهرداری مجاز دانسته می شود !!! که بر هیچ مهندس و دانشگاهی عملکرد و سختی درون صفحه آنها پوشیده نیست ، حدود ٨٠ درصد بیمارستانها از کارآیی ساقط، بقیه سرویس های شهری مثل آب و برق و گاز قطع و امنیت در حد صفر و بزهکاری و ... بیداد می کند. هیچ کاری بنظز حقیر در آن زمان برای تهران دیگر نمی شود کرد مگر دفن در بتن برای جلوگیری از بیماری !

تهران بعد از زلزله، نه آب و نه هیچ، پایان تهران 

تهران بعد از زلزله، نه آب و نه هیچ، پایان تهران 

تهران بعد از زلزله، نه آب و نه هیچ، پایان تهران 

اما بصورت خلاصه بدانیم؛

١-بدانید زود یا دیر مهلکترین زلزله تاریخ از نگاه تبعات در تهران رخ خواهد داد، زودتر تا دیرتر

٢-تخریب و خرابی شهری در حدی خواهد بود که قابل مدیریت و کنترل به هیج وجه نخواهد بود و باید متروکه گردد

٣-امداد و نجات و خدمات درمانی تقریبا به صفر خواهد رسید بدلیل اسیب پذیر بودن بیمارستانها و عدم قابلیت تردد

٤-آب، برق، گاز و دیگر سرویس های شهری تا سالها شاید قطع خواهند بود و آتش سوزی بقیه امکانات را از بین خواهد برد

٥-زندگی در تهران امکانپذیر نخواهد بود و خلاف و بزهکاری و تسویه حسابهای شخصی و ... بیداد و ملک فاقد ارزش خواهد شد.

برای درک سادترین سناریو تهران بعد از زلزله، تجربه یک هفته بی آبی آنهم موقت و قابل تعمیر را به تمام ارکان زندگی خود در تهران تعمیم بدهید و نتیجه را خود حدث بزنید، بخصوص، عملکرد بسیار ضعیف مدیران در این حوزه را !

از دادستان اهل عمل که در خصوص ساختمانهای نا ایمن به خوبی وارد شدند، نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها درخواست می شود به موضوع زلزله تهران جدیتر و به بازسازی های غیر قابل دفاع و کاملا مردود در هر دفتر و دستکی ورود عاجل بفرمایند .

بنیانگذار آسیب پذیری، مقاوم سازی و مدیریت بحران زلزله در کشور

ارسال نظر

پربازدیدترین