|
| کد مطلب: ۱۱۷۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

وجود ۳۵ گونه پرنده شکاری در طبیعت مازندران + ویدئو

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به وجود ۳۵ گونه پرنده شکاری در طبیعت استان، گفت: این پرندگان شامل گونه‌های عقاب‌ها، کرکس‌ها، شاهین‌ها، دلیجاها و سایر هستند.

وجود ۳۵ گونه پرنده شکاری در طبیعت مازندران + ویدئو
منبع: فارس |

کوروس ربیعی درباره وضعیت پراکنش پرندگان شکاری در طبیعت مازندران، اظهار کرد: در استان مازندران ۳۵ گونه پرنده شکاری داریم که شامل گونه‌های عقاب‌ها،کرکس‌ها، شاهین‌ها، دلیجاها و سایر هستند.

وی با بیان اینکه گونه‌های مختلف پرندگان شکاری برخی مقیم یا دائمی و برخی به صورت مهاجر و یا عبوری هستند، افزود: عقاب طلایی از جمله گونه‌هایی است که به‌صورت مقیم داریم و یا عقاب دریایی، عقاب دم سفید و عقاب تالابی از گونه‌های عقاب مهاجر محسوب می‌شوند.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به وجود ۸ گونه عقاب در طبیعت مازندران، اضافه کرد: همچنین سه گونه شامل کرکس سیاه، معمولی و هما داریم.

ربیعی با اعلام اینکه تنوع خوبی از پرنده‌های شکاری را در استان مازندران شاهد هستیم، تصریح کرد: عقاب‌ها باتوجه به اینکه در رأس هرم غذایی قرار دارند، نقش اکولوژیکی مهمی دارند.

وی تصریح کرد: عقاب‌ها در طبیعت نقش پالاینده محیط را ایفا می‌کنند ولی موضوع مهم در ارتباط با این گونه اگر آلودگی در طبیعت باشد این گونه از پرندگان را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد که به‌دلیل حفظ سلامت محیط زیست باید از آلودگی در طبیعت خودداری کنیم.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران خاطرنشان کرد: این گونه‌ها از این جهت مهم هستند؛ چرا که در چرخه زیستی طبیعت از مناطق پایین دست گرفته تا مناطق ساحلی در دامنه وسیعی از طبیعت باید ایفای نقش کنند؛ در واقع نشانگر زیستی محسوب می‌شوند.

ربیعی در پایان یادآور شد: همه پرندگان شکاری از گونه‌های حفاظت شده و در خطر انقراض به شمار می‌روند.

در ویدئو زیر تصویر یک پهله عقاب در طبیعت مازندران را مشاهده می‌کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین