|
| کد مطلب: ۱۱۷۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد

چراغ ماشین‌تان خراب باشد، از پلیس نمره منفی میگیرید

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه خرابی چراغ خودرو نمره منفی در پی دارد، گفت: اگر چراغ خودرو دارای نقص بوده و روشن نمی شودنسبت به رفع ایراد آن اقدام کنید.

چراغ ماشین‌تان خراب باشد، از پلیس نمره منفی میگیرید
منبع: برنا |

سرهنگ علی‌اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی«شهر امن» به موضوع ایمنی خودرو اشاره و اظهار داشت: بحث رسیدگی به خودرو و بازدید دوره‌ای به ایمنی خودرو و تأمین ایمنی سفر سرنشینان خودرو بازمی‌گردد چراکه اگر خودرو در جاده خراب شود استرس زیادی به راننده و خانواده وارد کرده و هزینه‌های زیادی همچون جابجایی آن را تحمیل خواهد کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در جدول نمرات منفی به خرابی چراغ‌ها نیز نمره منفی تعلق می‌گیرد؛ پس اگر چراغ‌های خودروی شما دارای نقص و خرابی است و روشن نمی‌شود حتماً نسبت به رفع ایراد آنها اقدام کنید.

وی افزود: بحث برف پاک کن و آبی که درون شیشه شور هست به فصل تابستان و زمستان مربوط نمی‌شود و همیشه باید این مخزن پر باشد.

سرهنگ شریفی گفت: در‌ این فصل حشرات در جاده‌ها زیاد است و در حین حرکت با شیشه خودرو برخورد کرده و همین موضوع باعث کدر شدن شیشه شده و ممکن است که راننده جلو را به خوبی نبیند؛ بنابراین حتماً باید شیشه شور خودرو پر باشد و حتی الامکان از موادی در آن استفاده کنید که بتوانند چربی شیشه را برطرف کند.

وی با تأکید دوباره بر اینکه در جدول نمرات منفی به خرابی چراغ‌ها نیز نمره منفی تعلق می‌گیرد، افزود: چراغ ترمز‌ها، راهنما، چراغ دنده عقب، چراغ‌های جلو و عقب، مه شکن و چراغ داخل خودرو را بررسی کرده و در صورت خرابی حتماً رفع ایراد کنید.

سرهنگ شریفی گفت: رانندگان سرویس‌های دوره‌ای اعم از بررسی آب رادیاتور، برق خودرو، سیستم ترمز‌ها را حتماً بررسی کند؛ چنانچه لاستیک‌های خودرو فرسوده هستند و به آن‌ها اطمینان ندارید و اگر تعمیرکار به شما گفته که باید لاستیک خودرو تعویض شود حتماً این کار انجام شود چرا که عواقب خطرناکی را در پی دارد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین