|
| کد مطلب: ۱۱۶۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد

چرا با وجود هشدار هواشناسی جاده چالوس مسدود نشد؟

استاندار البرز در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چرا با وجود هشدار هواشناسی درباره بارش شدید باران در منطقه آسارا، جاده کرج-چالوس مسدود نشد تا مسافران دچار حادثه نشوند، گفت: اینچنین هشدارها در طول سال وجود دارد و نمی‌توان با هر هشدار راه را مسدود کرد. هشدار از نظر فنی برای آمادگی در برابر حادثه است که ما هم در برابر حادثه آمادگی داشتیم و به موقع وارد عمل شدیم.

چرا با وجود هشدار هواشناسی جاده چالوس مسدود نشد؟

مجتبی عبدالهی روز چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه پس از بازدید اصحاب رسانه از روند بازگشایی محور کرج-چالوس در نشست خبری که در پایان این بازدید در بخشداری آسارا برگزار شد؛ گفت: متأسفانه در فضای مجازی یک جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی وجود دارد و با نادیده گرفتن تمام زحمات، راست را دروغ و دروغ را به راست تبدیل می‌کنند.

عبدالهی ادامه داد: در حادثه سیل جاده چالوس همه تلاش کردند و آن چیزی که در توان داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و با همدلی کار بسیار خوبی در این چند روز انجام شد و هر دستگاهی مسئولیت خود را به نحو احسن انجام داد که لازم است از همه مدیران دستگاه‌های مختلف تشکر کنم.

وی خاطرنشان کرد: با هشدارهایی که وجود داشت آماده باش اعلام شده بود و بلافاصله پس از حادثه عملیات آغاز شد. در این چند روز همه مواردی که مربوط به مفقودین سیل، قطع آب و خسارات وارد شده را اعلام کردیم.

استاندار البرز با بیان اینکه هیچ حادثه و مشکل فنی برای سد کرج و نیروگاه سد رخ نداده است؛ اعلام کرد: مشکل آب طی این چند روز به دلیل حجم بالای سنگ و نخاله‌ای بود که در برابر خروجی سد قرار گرفته و استفاده از آب سد را با مشکل مواجه کرده بود. در حال حاضر با دسترسی که ایجاد شد؛ آب جاری و مخازن در حال پر شدن است. طبق آخرین اطلاعات مشکل آب در غرب تهران به حداقل رسیده است.

وی افزود: مشکلاتی که برای آب شرب استان به وجود آمده و مردم را به زحمت انداخته است هم تا فردا رفع خواهد شد و به وضعیت عادی باز خواهیم گشت. باز هم صمیمانه از مردم البرز به دلیل این مشکل عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم با بزرگواری خدمتگزاران خود را ببخشند.

استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه معجزه الهی است که با وجود درگیر شدن بیش از ۱۲۰۰ خودرو و سرنگون شدن برخی از آنها و سقوط شش ماشین در دریاچه سد فقط دو نفر مفقودی داشته‌ایم؛ گفت: هلال احمر تمام ظرفیت خود را برای بررسی نقاطی که احتمال حضور دو فرد مفقودی وجود دارد را گذاشته است. بنابراین تاکنون فوتی قطعی در این حادثه نداشته‌ایم.

استاندار البرز در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه چرا با وجود هشدار هواشناسی درباره بارش شدید باران در منطقه آسارا، جاده کرج-چالوس مسدود نشد تا مسافران دچار حادثه نشوند، گفت: اینچنین هشدارها در طول سال وجود دارد و نمی‌توان با هر هشدار راه را مسدود کرد بلکه از نظر فنی برای آمادگی در برابر حادثه است. بعد از سیل هم باز چندین هشدار در خصوص بارندگی داشتیم.

وی افزود: این نوع بارش‌ها که در یک نقطه با حجم زیاد رخ می‌دهد دوره ۵۰ ساله و ۱۰۰ ساله دارد و طبیعی نیست. در همین ۱۵ کیلومتر در نقاطی بارندگی شدید و در نقاطی کمتر بوده است. مشابه این بارندگی را سال گذشته در امامزاده داوود داشتیم.

عبدالهی از تصویب یک طرح برای بررسی کل محور کرج-چالوس در حوزه البرز در بحث ایمنی خبر داد و گفت: بسیاری از نقاط را می‌توان با احیای پوشش گیاهی و ایجاد سازه‌های آبخیزداری و مهار آب ایمن کرد.

وی در پایان گفت: در هر حال جاده چالوس یک مسیر قدیمی است و به مراقبت و نظارت مداوم نیاز دارد.

ارسال نظر

پربازدیدترین