|
| کد مطلب: ۱۱۶۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد

مسیر خروجی آب سد کرج رفع انسداد شد

رئیس کل دادگستری استان البرز از بازگشایی خروجی سد کرج خبر داد و گفت: با برداشته شدن موانع، مسیر خروجی آب رفع انسداد شده و در ساعات آینده امکان ادامه فرایند تامین آب شرب مناطق هدف آغاز می‌شود.

مسیر خروجی آب سد کرج رفع انسداد شد
منبع: تسنیم |

حسین فاضلی هریکندی با حضور در محل‌های آسیب دیده در سیل اخیر در جاده کرج ـ چالوس در جریان روند بازگشایی مسیرها، بازسازی جاده و ترمیم خسارات قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز را در این بازدید نزدیک به چهار ساعته، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونان هماهنگی امور عمرانی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی و همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان و جمعی دیگر از مسئولان همراهی کردند.

رئیس کل دادگستری استان البرز در حاشیه این بازدید که از مناطق آسیب دیده در نزدیکی پلیس راه سد کرج، تونل شماره 2، مخزن سد کرج و بخش پایین دست رودخانه کرج انجام شد، گفت: امروز شاهد بودیم که با تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده بخش عظیمی از رسوبات ناشی از سیلاب اخیر جمع‌آوری و جاده در حال ترمیم و بازسازی است.

وی اضافه کرد: اتفاق مهم دیگر بحث بازگشایی خروجی سد کرج بود که موجب ایجاد مشکلاتی در تامین آب شرب برخی مناطق کرج و تهران شده بود، که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده توسط دادستان مرکز استان و ادارات متولی و آب منطقه‌ای تهران، بازگشایی و رسوب زدایی مسیر انجام و با برداشته شدن موانع، مسیر خروجی آب رفع انسداد شده و در ساعات آینده امکان ادامه فرایند تامین آب شرب مناطق هدف آغاز می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه وجود برخی رستوران‌ها در مسیل و نیز در بستر و حریم رودخانه کرج، علاوه بر تخریب خود این اماکن، در افزایش خسارات و صدمات این سیلاب موثر بوده است، تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه در دستوری که برای آزادسازی بستر رودخانه کرج داد علاوه بر موضوعات زیست محیطی نسبت به مخاطرات ناشی از وجود این مستحدثات در هنگام سیل اشاره کرده بود.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه به رستوران‌هایی که در سیل اخیر تخریب شدند، از سوی دستگاه‌های متولی از جمله شرکت آب منطقه‌ای و منابع طبیعی استان اخطاریه‌های متعدد جهت رفع تصرف داده شده بود، بیان داشت: به اداره کل مدیریت بحران استانداری، شرکت آب منطقه‌ای استان، اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست ماموریت داده شد تا نسبت به انجام وظایف قانونی خود برای رفع انسداد از حریم و بستر رودخانه کرج و جاده چالوس اقدام کنند تا از آسیب‌های آتی پیشگیری شود.

وی افزود: بخشی دیگر از دستورات صادر شده ناظر بر تسریع در بازگشایی جاده و تونل، تسریع در همکاری دستگاه‌ها متولی در کمک به بازگشایی بود؛ همچنین دستورات مقتضی برای شناسایی مالکین خودرو‌های رها شده یا بیرون آورده شده از سیلاب به مراجع انتظامی داده شد و پلیس و هلال احمر نیز ماموریت یافتند در شناسایی مفقودین احتمالی تلاش مضاعفی داشته باشند.

ارسال نظر

پربازدیدترین