|
| کد مطلب: ۱۱۵۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

ژئوپارک طبس؛ ظرفیت بزرگ فرهنگی اجتماعی خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ژئوپارک طبس، از ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و اجتماعی است که با ثبت جهانی آن می‌توان به تقویت منطقه از بعد اقتصادی و اجتماعی کمک کرد.

ژئوپارک طبس؛ ظرفیت بزرگ فرهنگی اجتماعی خراسان جنوبی
منبع: ايسنا |

علیرضا عباس زاده، امروز شنبه ۲۰ خرداد در همایش ثبت جهانی ژئوپارک طبس، اظهار کرد: از همه افرادی که در طول سالیان گذشته برای این ثبت جهانی تلاش کرده اند باید تقدیر کرد چراکه این ژئوپارک یکی از ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی اجتماعی کشور ماست.

 وی افزود: ثبت جهانی یک اثر هویت ملی ما را در جهان نشان می‌دهد و شناسنامه‌های ملی هر ملت محسوب می‌شوند لذا در سطوح بین المللی هویت جهانی ایران را به نمایش می‌گذارند.

معاون استاندار اظهار کرد: در شهرستان طبس نیز ژئوپارک طبس یک از ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و اجتماعی ملی محسوب می‌شود لذا هر اثر ثبت جهانی به تقویت سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی از لحاظ دلبستگی ملی در سطح جهانی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: ایجاد غرور ملی در بین مردم از دیگر اثرات ثبت جهانی است تا به جهان دارایی های فرهنگی، طبیعی و اجتماعی خود را معرفی می‌کنیم که از گذشته تاکنون در تمدن بشری موثر بوده است.

عباس زاده گفت: ثبت هر اثر ملی ایجاد هویت و سرمایه ملی را به دنبال دارد و باید آن را قدر دانست و به نسل آینده معرفی کرد.

وی با تأکید بر مزایای ثبت جهانی هر اثر هم افزود: با ثبت جهانی هر اثر مردم آن منطقه فرصت ویژه ای پیدا می‌کنند تا بتوانند با ارئه داشته‌های در حداستاندارد بین المللی فرهنگ غنی خود را به جهان نشان دهند و امکان بهره برداری فرهنگی و اقتصادی برای آثار ثبت جهانی را افزایش می‌دهد.

به گفته وی؛ بهره وری اقتصادی با رعایت همه استانداردهای لازم، شاخص یک اثر برای ثبت جهانی است لذا ژئوتوریست به عنوان یک صنعت فعال برای رشد منطقه و استان باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین