|
| کد مطلب: ۱۱۵۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد

اجرای برنامه‌های گردشگری تابستانه در مناطق ۲۲ گانه تهران

ششمین نشست هم اندیشی مدیران گردشگری ۲۲ گانه تهران با حضور معاون امور اجتماعی و فرنگی شهرداری منطقه ۶ و رئیس بنیاد ایران شناسی برگزار شد.

اجرای برنامه‌های گردشگری تابستانه در مناطق ۲۲ گانه تهران

ششمین نشست هم اندیشی مدیران گردشگری مناطق ۲۲ گانه با موضوع یکپارچگی و ابلاغ برنامه‌های گردشگری در تابستان با حضور امیر قاسمی سرپرست ستاد گردشگری، مهدی بصیری معاون امور اجتماعی و فرنگی شهرداری منطقه ۶ و دکتر محمد حسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران شناسی برگزار شد.

در ابتدای ششمین نشست هم اندیشی مدیران گردشگری ۲۲ گانه تهران مدعوین از گنجینه‌های بنیاد ایران شناسی بازدیدنمودند، سپس دکتر رجبی ضمن خیر مقدم به مدعوین توضیحاتی در خصوص نحوه تاسیس بنیاد ایران شناسی و معماری ساختمان‌ها بیان داشتند.

وی در ادامه اظهار داشت: راه انداری نمایشگاه و گنجینه دائمی تاریخ و تمدن ادوار مختلف ایران زمین، طراحی دروس ایران شناسی برای تدریس در مدارس و ارائه نشان ایران شناسی به افرادی که در حوزه ایران شناسی فعالیت کردند در نشست پایانی سال ۱۴۰۱ که با حضور رئیس جمهور و هیات امناءبنیادبرگزار شد در دستور کار قرار گرفته است، وی همچنین با توجه به عقد تفاهم نامه پیش رو با ستاد گردشگری اظهار داشت: این بنیاد آمادگی پذیرایی گردشگران و میهمانان داخلی وخارجی جهت معرفی جاذبه‌های ایران و مشارکت جهت محتوا‌های تبلیغات و آموزشی در حوزه گردشگری را دارد.

در ادامه این نشست مدیران گردشگری به اعلام برنامه‌های گردشگری طراحی شده در تابستان با محور موضوعات نشست‌های تخصصی گردشگری، اجرای مسیر‌های گردشگری در قالب تور‌های پیاده روی- دوچرخه و اتوبوس گردی، برگزاری تور ویژه اقشار خاص (کودکان کار، خانواده معظم شهدا، زنان سرپرست خانوار و...)، اجرای جشنواره‌های مختلف آئینی سنتی و اقوام، راه اندازی کتابخانه‌های تخصصی گردشگری، طراحی ویژه برنامه برای مبادی ورودی شهر برای مسافرین تهرانی، راه اندازی پنجشنبه‌های تهران گردی، اجرای گردشگری زیارت، دوره‌های آموزشی بازاریابی گردشگری، گردشگری تفریحی و سلامتی (ماهیگیری – کوهنوردی)، جلسات نیاز سنجی دهه هشتادی ها، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و اقوام در محلات، مرمت بنا‌های بافت تاریخی، اجرای ویژه برنامه‌های آیین محرم در تهران، اجرای تور‌های دور همی خانوادگی در بوستان‌های ویژه تهران، جشنواره ملل، مسابقات رالی کودکان، برپایی گذر‌های گردشگری، تهیه کتاب گردشگری به خط بریل برای نابینایان، تولید محتوا برای فضای مجازی، تور‌های روستا گردی و محله گردی در مناطق حاشیه‌ای تهران، ثبت ملی آثار ملموس و ناملموس، نمایشگاه عکاسی با همکاری موزه ها، توسعه و ارتقاء ظرفیت‌های گردشگری و برندینگ گردشگری در تهران، پرداختند.

 در پایان این نشست امیر قاسمی سرپرست ستاد گردشگری ضمن تقدیر از مدیران گردشگری مناطق ۲۲ گانه در اجرای برنامه اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها گفت: برنامه‌های تابستان امسال ستاد گردشگری جهت تحقق شعار تبدیل تهران از مبدا به مقصد گردشگری اجرا خواهد شد. وی در ادامه اظهار داشت: حوزه گردشگری با توجه به گستردگی و انعطاف در اجرای برنامه‌ها در تابستان امسال به جز کار‌های تکلیفی، در حوزه‌های مختلف با سازمان‌ها و ادارات کل مشارکت خواهد داشت.

وی همچنین افزود: معرفی جاذبه ها‌ی گردشگری شهر تهران و سامانه جامع گردشگری از دیگر اقدامات مهم محلات برای آشنایی شهروندان و مخاطبین می‌باشد. قاسمی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری بیشتر با موزه‌ها و مراکز گردشگری تهران نسبت به انعقاد تفاهم نامه در راستای اجرای گردشگری آسان و ارزان تاکید کرد.

همچنین بررسی و مدیریت قیمت اماکن گردشگری با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، راه اندازی سامانه جامع بلیت الکترونیک موزه هاومراگزگردشگری، مناسب سازی اماکن گردشگری برای توان یابان و معلولین، برپایی دوره‌های آموزشی ویژه دبیران گردشگری و شهروندان علاقمند، همکاری ویژه با مساجد و پایگاه‌های بسیج، تکمیل کانون‌های گردشگری همه محلات تهران، شناسایی مسیر‌های جدید کوهپیمایی، تشکیل هیئت اندیشه ورز با حضور نخبگان گردشگری و تشکیل کارگروه‌های گردشگری تابستان با حضور مدیران گردشگری مناطق ۲۲ گانه از دیگر مباحث مطرح شده در این هم اندیشی بود.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین