|
| کد مطلب: ۱۱۵۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد

بجای شیرینی این 7میوه را بخورید

درحالی که لذت بردن از خوراکی‌های شیرین ذاتا عادت بدی نیست اما قطعا مصرف روزانه خوراکی‌های مضر حاوی قندهای افزوده با پیامدهای منفی و زیان‌بار مختلفی برای سلامت بدن همراه است.

بجای شیرینی این 7میوه را بخورید
منبع: بهداشت نیوز |

 با این‌حال، میوه‌هایی که طعم شیرینی محسوسی دارند، می‌توانند میل و هوس غذایی شما به مصرف خوراکی‌های شیرین را راضی نگه دارند و سلامتی شما را هم به خطر نیندازند.

اگر شما هم از طرفداران طعم‌های شیرین هستید، حتما از میوه‌هایی که در ادامه این مطلب به آنها اشاره کرده ایم، استفاده کنید.

1. خرما 

این میوه خشک، جویدنی و لطیف می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به خوراکی‌های شیرین باشد. انواع خرما به‌طور طبیعی سرشار از فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و از این نظر هم مواد مغذی مناسبی به بدن می‌رسانند. شما می‌توانید از انواع کره مغزها در کنار خرما استفاده کنید تا یک میان‌وعده باکیفیت و شیرین داشته باشید.

 

2. انجیر تازه 

انواع انجیر، مخصوصا اگر کاملا رسیده باشند، طعم شیرینی زیاد و بافت نسبتا چسبناکی دارند و به‌خوبی می‌توانند یک جایگزین باکیفیت برای خوراکی‌های شیرین رایج مثل کیک‌ها و کلوچه‌ها باشند. فیبر موجود در انواع انجیر هم زیاد است و اضافه کردن آن به صبحانه، ناهار، میان‌وعده، دسر یا نان‌های سبوس‌دار می‌تواند کیفیت تغذیه شما را ارتقا بدهد. 

 

3. گلابی 

گلابی به‌عنوان یک میوه آبدار و شیرین سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است و می‌تواند گزینه باکیفیتی برای افراد علاقه‌مند به طعم‌های شیرین و دسرهای مختلف باشد. افزودن دارچین و زنجبیل به تکه‌های خردشده گلابی و پختن آن درون فر می‌تواند یک دسر باکیفیت و شیرین را در اختیار شما بگذارد. 

 

4. انگور قرمز 

دانه‌های انگور قرمز معمولا طعم ترش و شیرین غلیظی دارند، درحالی که مقادیر خوبی از ویتامین C، ویتامین K و آنتی‌اکسیدان‌ها را هم به بدن می‌رسانند. بنابراین، کسانی که به آب‌نبات‌ها یا بستنی‌های یخی شیرین علاقه دارند، می‌توانند از انگور قرمز به‌عنوان جایگزین استفاده کنند. قرار دادن انگور قرمز درون فریزر هم می‌تواند یک خوراکی خنک و جذاب را برای شما فراهم کند. 

 

5. آناناس 

آناناس به‌عنوان یکی از میوه‌های استوایی سرشار از فیبر، ویتامین C و بروملین است. بروملین در گروه آنزیم‌ها قرار می‌گیرد و می‌تواند به تسکین التهاب و بهبود کیفیت گوارش کمک کند. افرادی که به نوشیدنی‌های شیرین علاقه‌مند هستند، می‌توانند از تکه‌های آناناس یخ‌زده برای تهیه نوشیدنی‌های خنک، طبیعی و فوری استفاده کنند. افزودن دارچین به تکه‌های آناناس و پختن 2 تا 3 دقیقه‌ای آنها درون فِر هم می‌تواند یک دسر سبک و سالم را برای شما فراهم کند. 

 

6. سیب

سیب‌های شیرین هم شیرینی نسبتا مطلوبی دارند و هم از تردی و طراوت خاصی برخوردارند. هر یک عدد سیب متوسط حدود 4 گرم فیبر و 100 کیلوکالری انرژی به بدن می‌رساند، درحالی که مقادیر خوبی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر را هم دارد. البته افزودن کره مغزها یا دانه‌ها به سیب می‌تواند پروتئین دریافتی و غلظت طعم شیرینی در این خوراکی ساده را افزایش دهد.

 

7. هلو 

هلو به‌عنوان یکی از میوه‌های آبدار و باطراوت، منبع مناسبی برای دریافت ویتامین‌های A و C است، درحالی که طعم شیرین جذابی هم دارد. البته هرچقدر که هلو رسیده‌تر باشد، شیرینی بهتری هم خواهد داشت. افزودن دارچین و زنجبیل به تکه‌های خردشده هلو و گریل کردن آن برای 4 تا 5 دقیقه می‌تواند یک دسر یا میان‌وعده جذاب برای شما بسازد. 

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین