|
| کد مطلب: ۱۱۳۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد

تنش آبی در سمنان و شاهرود

افزایش مصرف آب همزمان گرم شدن هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان، منابع آب آشامیدنی دو شهر بزرگ استان سمنان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

تنش آبی در سمنان و شاهرود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در نشست اعضای کمیته‌های تخصصی ستاد مدیریت بحران استان با موضوع بررسی تنش‌های آبی تابستان ۱۴۰۲ این استان گفت: با اینکه هنوز به دوران اوج مصرف فصول گرم سال نرسیده ایم، اما طبق گزارش‌های مسئولان آب و فاضلاب در شهر شاهرود با ۳۰۰ لیتر برثانیه و در شهر سمنان با ۲۴۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب آشامیدنی در ساعات اوج مصرف مواجه هستیم که باعث کاهش فشار و قطعی مقطعی در برخی نقاط این شهر‌ها شده است.

محمد حمیدی با اشاره به ضرورت جدی رعایت اصول صرفه جویی در شرایط اضطراری تاکید کرد: طبق برآورد‌ها میانگین کمبود آب در شهر‌های دچار تنش آبی استان سمنان بین ۱۷ تا ۲۰ درصد است که در صورت همکاری مردم، کشاورزان و صنعتگران می‌توانیم بصورت مقطعی با مدیریت توزیع هوشمند و تصمیم گیری مناسب ماه‌های اوج مصرف آب در فصل گرم سال را پشت سر بگذاریم.

وی استفاده از چاه‌های آب در اختیار دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها و کشاورزان که دارای قابلیت شرب هستند را برای مدیریت مصرف فصل تابستان خاطرنشان کرد و افزود: طبق این مصوبه شرکت آب و فاضلاب با همکاری فرمانداران برای اتصال موقتی و مقطعی این چاه‌های آب به شبکه آبرسانی اصلی شهر‌ها اقدام کند.

حمیدی همچنین از صدور مجوز حفر دو حلقه چاه در شاهرود و یک حلقه چاه در سمنان برای گذر از تنش‌های آبی ۳ ماه پیش رو خبر داد.

ارسال نظر

پربازدیدترین