|
| کد مطلب: ۱۱۳۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد

ورزش‌های مفید برای درمان آرتزو

پژوهشگران توضیح داده اند: درد ناشی از آرتروز با استراحت بهبود می یابد، با این حال ورزش همچنان راهی مقرون به صرفه برای درمان آن است.

ورزش‌های مفید برای درمان آرتزو

به گفته محققان دانشگاه تگزاس شعبه جنوب غربی، ورزش و فعالیت بدنی یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از اثرات آرتروز است. آرتروز اغلب در دست ها، زانوها، باسن و ستون فقرات دیده می شود، ممکن است مفاصل دیگر را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

 مطالعات نشان داد که ورزش می تواند غضروف ها و ماهیچه ها را تقویت کند و عملکرد مفاصل و توده استخوانی را بهبود بخشد. بیمارانی که ورزش می کنند، توانایی بالاتری در حفظ تعادل خود دارند.

فشار مکرر به مفصل، احتمال آرتروز را افزایش می دهد. چاقی، یکی دیگر از عوامل خطر است، زیرا به مفاصل کمر، زانو و باسن فشار می آورد. محققان اضافه کرده اند، افرادی که سابقه ابتلا به آرتریت التهابی مانند نقرس، آرتریت روماتوئید یا آرتریت پسوریاتیک دارند نیز بیشتر مستعد ابتلا به آرتروز هستند.

دانشمندان اظهار داشته اند: ورزش منظم و حفظ وزن مناسب، راه موثری برای پیشگیری یا کنترل علائم آرتروز است. به بزرگسالان توصیه می شود که ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش هوازی در سطح متوسط داشته باشند. انتخاب نوع ورزش مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. فعالیت ‌های پر فشار مانند پریدن، دویدن در مسافت طولانی، بالا رفتن از پله یا بلند کردن وزنه‌ های سنگین، می توانند باعث ایجاد درد بیشتر شوند.

ورزش ‌هایی مانند شنا، دوچرخه‌ سواری، یوگا و پیاده‌روی در زمین ‌های هموار برای بیماران مبتلا به استئوآرتریت متوسط تا شدید مؤثرتر هستند. انجام حرکات کششی قبل و بعد از تمرین نیز به شل شدن ماهیچه ها و روان کردن مفاصل کمک می کند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین