|
| کد مطلب: ۱۱۲۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

راز افزایش جمعیت ۱۰۰ ساله‌ها در این شهر کوچک جهان چیست؟

یک جشن تولد در روز بیستم فوریه (یکم اسفند) باعث می‌شود تا یک شهر کوچک در ایتالیا، شهرت ویژه‌ای پیدا کند.

راز افزایش جمعیت ۱۰۰ ساله‌ها در این شهر کوچک جهان چیست؟
منبع: برنا |

به نقل از روزنامه گاردین، ویتوریو لای شنبه گذشته صدمین سالگرد تولد خود را در شهر پرداسدفوگو در جزیره ساردینیا جشن گرفت و پیوچا لای که با او نسبتی هم ندارد، ۱۰۰ سالگی خود را در ۲۰ فوریه جشن خواهد گرفت.

جشن تولد پیوچا لای در این شهر کوچک ایتالیایی با حدود ۱۷۶۵ نفر جمعیت، باعث می‌شود که پرداسدفوگو به‌عنوان خانه ۱۰ نفر که بالای ۱۰۰ سال عمر کرده‌اند باشد و از این حیث برای خود رکوردی را در جهان به ثبت برساند.

ساردینیا به عنوان یکی از پنج مکان در جهان با بیشترین تمرکز افراد صد ساله  با میانگین ۳۳.۶ نفر بالای ۱۰۰ سال به ازای هر ۱۰۰ هزار ساکن شناخته شده است.

پرداسدفوگو در سال ۲۰۱۲ و زمانی که نام خانواده ملیس به‌عنوان مسن‌ترین مجموعه ۹ خواهر و برادر جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید، خبرساز شد.

دانشمندانی که این شهر را مورد مطالعه قرار داده‌اند می‌گویند هوای پاک، شیوه‌های زندگی فعال و رژیم‌های غذایی سالم همگی به احتمال زیاد به افزایش سن در این شهر کمک می‌کنند.

لویزا سالاریس، استاد جمعیت‌شناسی در دانشگاه کالیاری، به گاردین گفت: «حضور ۱۰ نفر بالای ۱۰۰ سال، طول عمر استثنایی ساکنان پرداسدفوگو را تأیید می‌کند.»

 

ارسال نظر

پربازدیدترین