|
| کد مطلب: ۱۱۲۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

چه زمان‌هایی استخر نرویم؟

انتقال بیماری از طریق آب می‌تواند سلامت هر فردی را تهدید کند.

چه زمان‌هایی استخر نرویم؟

همان طور که می‌دانید وقتی فردی در استخری که عوامل بیماری زا در آن است شنا می‌کند ، ممکن است بیمار شود.

عوامل بیماری زا در طول شنا کردن و زمانی که فرد به طور تصادفی آب استخر را بلعیده وارد بدن می‌شود و ممکن است باعث شود افراد پس از شنا با مشکلات سلامتی مانند واکنش‌های آلرژیک، بثورات پوستی و سردرد مواجه شوند.

شناگرانی که مبتلا به اسهال یا استفراغ هستند، نباید وارد استخر شوند. گا‌ها افرادی با زمینه این بیماری‌ها برای تغییر روحیه خود و تصور در بازیابی سلامتی به استخر می‌روند، غافل از اینکه خود و دیگران را به دردسر می‌اندازند.

چنین عفونت‌هایی حتی از طریق کمترین مقدار آب بلعیده شده منتقل می‌شوند و بعید است که با اندیشیدن یکسری تمهیدات هم از ورود میکروب اسهال به استخر جلوگیری شود. افرادی که دچار مشکلات گوارشی می‌شوند تا یک هفته از استخر رفتن خودداری کنند.

شیوع اسهال ممکن است منجر به بسته شدن استخر شود تا کلر زمان لازم برای از بین بردن میکروب اسهالی را داشته باشد.

اقدامات بهداشتی خوب برای جلوگیری از گسترش بیماری‌های در آب ضروری است و اولین مرحله جلوگیری از ورود میکروب‌ها به استخر است.

عفونت‌هایی مانند سرماخوردگی و عفونت گوش میانی از بیماری‌های شایع هستند و در صورت بروزشان بیمار باید از رفتن به استخر خودداری کند.

برخی بر این باورند شنا کردن می‌تواند باعث شود بیماری که مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا است احساس بهتری داشته باشد و مانند یک دوش آب گرم به رفع گرفتگی سر و بینی کمک می‌کند.

با این حال شناگرانی که دارای بیماری‌های مسری از جمله آنفولانزا، سرفه یا تب هستند، بهتر است در خانه بمانند و استراحت کنند. استراحت به بهبودی کمک می‌کند و به طور طبیعی در جلوگیری از احتمال سرایت عفونت به دیگران مؤثر است.

لازم به ذکر است رفتن به استخر می‌تواند به طور بالقوه بیماری را تشدید کند و ممکن است شدت و طول مدت عفونت را افزایش دهد.

همچنین کلر موجود در استخر‌های شنا اغلب برای مجاری بینی بیماران سرماخورده که کمی تحریک کننده است.

شناگرانی که مبتلا به سرماخوردگی یا موارد مشابه هستند، احتمالاً مخاط را از قفسه سینه و بینی به داخل آب می‌ریزند که منبع احتمالی عفونت برای دیگران در استخر است. 

با توجه به‌ نزدیک شدن تعطیلات تابستانی برای محصلان و دانشجویان پیشنهاد می‌شود، با رعایت نکات بهداشتی سلامت خود و دیگران را تأمین کنید.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین